ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۵/۵ میلیون ایرانی درگیر «Clash of Clans» هستند

| دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

شب گذشته ۲۱ شهریور، محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی به تشریح عملکرد خود و شورا پرداخت و آمار قابل تأملی را بیان کرد.

محمدحسن انتظاری در نشستی که شب گذشته 21 شهریورماه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده بود، گفت: تحولات در عرصه فضای مجازی بسیار پرشتاب و عمیق است و باید با برنامه‌ریزی‌های لازم از این تحولات عقب نیفتیم و آن را مدیریت کنیم و همگام با آن پیش برویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوانی بازی‌های رایانه‌ای گفت: حدود ۵.۵ میلیون نفر فقط مشغول یک بازی رایانه‌ای به نام «نبرد قبایل» (Clash of Clans) هستند و بیش از ۹۰ درصد بازی‌هایی که در کشور انجام می‌شود خارجی است.

این آمار در حالی از سوی دبیر این شورا مطرح می‌شود که بازی‌های آنلاین این چنینی در تمام کشورها طی قوانین مشخص نظارتی و مالیاتی به فعالیت می‌پردازند. این در حالی است که در کشور ما بازی‌های این‌چنینی آزادانه فعالیت اقتصادی می‌کنند و سالانه رقم‌های هنگفتی ارز را از کشور ما خارج می‌کنند.

به گزارش (ایکنا)، با توجه به جایگاه ویژه شورای عالی فضای مجازی و تأکید مقام معظم رهبری بر محوریت این شورا در زمینه فضای مجازی، انتظار می‌رود تا این شورا در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری بازی‌های رایانه‌ای نقش پررنگ‌تری را ایفا کند تا شاهد خروج ارز کشور به این راحتی نباشیم.

  • ۹۴/۰۶/۲۳

کلش آو کلنز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">