ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

50 میلیون رکورد کدپستی به‌هنگام‌سازی شد

| چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

به هنگام سازی 50 میلیون رکورد کدپستی شامل 5/39 میلیون رکورد شهری و 5/10 میلیون رکورد روستایی، مهمترین دستاورد شرکت پست برای تحقق اقتصاد مقاومتی بود .

به گزارش ایرنا، شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارسال هفت طرح ' افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه'، 'حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا '، 'پروژه دولت الکترونیک و همراه'، 'پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی'، 'پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات'، 'پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی' ، 'سامان دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره و 'پروژه ملی جی.نف' را بعنوان پروژه های اقتصادی مقاومتی اعلام کرد.

پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (G-NAF) که از طرح های کلان ملی به شمار می رود به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی هیات دولت به تصویب رسیده است.
این طرح که با متولی‏ گری شرکت ملی پست که نقش کلیدی در تولید و نگهداری نشانی مکان ها و کدهای پستی و نیز به عنوان تنها دارنده گواهینامه بین المللی آدرس استاندارد( S42 )از اتحادیه بین المللی پست در کشوراست با مشارکت 9 سازمان و نهاد دیگر وارد فاز عملیاتی در قالب سه بخش کدپستی، پروژه مدیریت نشانی مکان محور و سیماک (سامانه مدیریت یکپارچه املاک) شد.
شرکت ملی پست برای تحقق این طرح اقتصاد مقاومتی از سال گذشته تاکنون اقدام به برگزاری جلسه مستمر کارگروه ملی G-NAF با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی کشور وتشکیل کمیته های تخصصی نقشه، نشانی و سرویس های مرتبط با طرح کرده است.
شرکت پست ضمن بهره گیری از دانش و توان شرکت های دانش بنیان در زمینه طراحی و تولید سیستم های نرم افزاری و سرویس های مورد نیاز طرح، بابهره گیری از دانش های روز و علمی دانشگاهی جهان از جمله دانشگاه ملبورن استرالیا به عنوان پیشرو در زمینه پیاده سازی سیستم های یکپارچه اطلاعات مکانی در جهان فعالیت های خود را ادمه داد.
بهره گیری از مشاوره قطب های علمی کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده نقشه برداری و سایر دانشگاه های فعال در زمینه اطلاعات مکانی و نقشه از جمله اقدام های صورت گرفته برای اجرای طرح با همکاری نزدیک مراجع علمی است.
شرکت ملی پست پس ازتایید ساختار نشانی استاندارد با بهره گیری از پژوهش های صورت گرفته و پالایش اطلاعات نشانی بانک اطلاعات کدپستی ده رقمی آغاز فاز نخست پروژه G-NAF در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، قزوین، قم و بوشهررا کلید زد.
حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست ایران پیشتر با بیان این که تا اواسط سال آینده(امسال) 90 درصد طرح پایلوت در این 6 شهر انجام می شود ، خاطر نشان کرد :با اجرای این طرح می توان سرویس های مبتنی بر مکان را پیاده سازی کرد و این پتانسیل وجود دارد که همزمان ، بقیه شهرها هم با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.
در ادامه اجرای پروژه به هنگام سازی 100% کدپستی شهرها و 55% روستاها انجام و در نتیجه عملیات تعیین مختصات جغرافیایی ساختمان ها در نقاط شهری 23 استان پایان یافت.
پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله فوق عملیات ژئوکدینگ اطلاعات نشانی و کدپستی نقاط روستایی کشورآغاز شد وپیش بینی شد تا پایان سال 95 این مرحله نیز با موفقیت به پایان برسد.
همزمان شرکت پست اجرای طرح سیماک به صورت پایلوت در دهیاری های استان های کرمان، گیلان و البرزرا آغاز کرد و 49 شهرداری و 515 دهیاری به سامانه یکپارچه داده ای جغرافیایی مجهز شد.
رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران پیشتر با مهم ارزیابی کردن به هنگام سازی و ژئوکد کردن افزود : این آدرسها بیش از 8 تا 9 سال به هنگام نشده است و با بسیج نیرو و هزینه سنگینی در حال انجام این کارهستیم که در سال 94بیش از 300 میلیاردریال و سال 95 هم 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شرکت ملی پست ایران هزینه شده است که این رقم تا پایان سال 95 به 250 میلیارد ریال رسید.
پیشتر برات قنبری معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از تحقق هفت پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صرف 126 هزار میلیارد ریال هزینه در سال 1395 خبر داد .
به گزارش ایرنا، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رئیس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ کرد که بر اساس آن 17 مورد بر عهده وزارت نیرو قرار گرفت.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهوری با هدف تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب در این زمینه، 6 طرح افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مرکزهای داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، طرح ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک اهگذر فناوری اطلاعات و ارتباطات، طرح دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و ساماندهی منابع کمیاب ملی مانند طیف فرکانس و شماره را در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و ارایه کرده است.

  • ۹۶/۰۲/۱۳

شرکت پست

طرح G-NAF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">