ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

8 روباتی که به خانه می‌آیند

| شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

سالهاست که ایده روبات هایی که در کار و خانه به کمک انسان بیایند، مطرح شده؛ اما هرگز، اینقدر فاصله آنها با خانه های ما کوتاه نبوده است. همین الان هم تعدادی از این ابزارها راهی خانه ها شده اند و با پیشرفت فناوری، کاربردهای این روبات های دستیار و خدمتکار روز به روز بیشتر می شود. در این مطلب، با 8 روبات دستیار شخصی آشنا می شوید که با قیمتی مناسب، به زودی به طور وسیع به خانه ها راه پیدا می کنند.


 اکو 
سازنده: آمازون
اکو یک دستگاه مبتنی بر فناوری ابری است. آمازون این دستگاه را یک پخش کننده هوشمند موسیقی لقب داده که ضمنا می تواند قرارهای تان را به شما یادآوری کند یا در اینترنت و ویکی پدیا برای شما جست و جو انجام دهد. اکو را می توان به عنوان هاب خانه هوشمند استفاده و تمامی وسایل هوشمند را به آن متصل کرد. اکو می تواند کتابخوان، دی جی موسیقی و تقویم رومیزی شما هم باشد و وضعیت ترافیک را گزارش کند و ...


روبات فلفل
سازنده: Aldebaran
فلفل یا Pepper یک روبات انسان نماست که قرار است همدم مان باشد. فلفل، احساسات مان را از حالت چهره، زبان بدن و شیوه صحبت کردن تشخیص می دهد و بر اساس آن پاسخ مناسبی ارایه می کند.
آلدباران، سازنده این روبات اخیرا نسخه ای برای استفاده خانگی از آن ارایه کرده که با توجه به عرضه محدود، به کلی پیش خرید شده است.


 Jibo
سازنده: جیبو
جیبو، که نخستین روبات خانواده نام گرفته، ترکیبی از دستیار شخصی، عکاس، پیام رسان، قصه گو و دستگاه حضور از دور (telepresence) است. این دستگاه به پردازشگر زبان طبیعی و میکروفون های 360 درجه مجهز شده و می تواند وارد گفت وگوهای طبیعی شود. دو دوربین با کیفیت بالا هم در این روبات به کار گرفته شده که به آن قابلیت ردگیری چهره و تشخیص کاربران متعدد را می دهد. نسخه خانگی این روبات به قیمت 599 دلار عرضه و تمامی نسخه های آن پیش خرید شده است.


 Personal Robot
سازنده: Robot Base
Personal Robot می خواهد خانه و زندگی ما را خودکار کند؛ چطوری؟ با وصل شده به همه تجهیزات خانه، از قفل ها و سوییچ ها گرفته تا پریز برق و دماپا (ترموستات). سازندگان این روبات می گویند که استفاده از این ابزار ضمن تامین امنیت، هزینه انرژی را پایین می آورد. این روبات در برنامه ریزی روزانه، سرگرم کردن کودکان و تماس گرفتن هم به کمک مان می آید و همه اینها را با قیمت 995 دلار انجام می دهد.


 FURo-i 
سازنده:  Future Robot
FURo-i Home Robot یک برنامه ریز خانوادگی و ابزار تماس است که یک خواهر هم به نام FURo-i Secure دارد که مامور حفاظت از خانه شماست. این روبات، اگرچه بیشتر برای حضور از دور طراحی شده ولی مثل روبات های خانگی دیگر، قابلیت های متعددی دارد و کارهای متنوعی انجام می دهد. قیمتش هم 712برای پیش خرید دلار تعیین شده است.


 Cubic
سازنده: Cubic Robotics
گول ظاهر مکعبی و ساده Cubic را نخورید؛  زیرا به گفته سازنده، با خرید این محصول یک سیستم هوش مصنوعی دارای شخصیت را به خانه می برید. Cubic متشکل از چند ابزاز از جمله home Cube، یک اپ موبایل و ابزارکی است که به هدفون شما وصل می شود و به این ترتیب همه جا همراه شماست.البته Cubic هنوز در مرحله توسعه است و قابلیت های آن به تمامی معرفی نشده است. 


 Budgee 
سازنده:  5 Elements Robotics
باجی مستخدم  شماست که دنبال تان راه می افتد و تا بقالی می آید و وسایل سنگین را برای تان حمل می کند. این روبات با یک بار شارژ تا ده ساعت کار می کند. 1399 دلار قیمت دارد ولی خب یک بار این پول را می دهید و یک مستخدم مطیع و دایمی دارید. این ابزار به ویژه برای کم توانان جسمی کارآمد است.


 Branto
سازنده: Branto
برانتو هم ویژه خانه های هوشمند  است که توسط استارتاپ اوکراینی به همین نام ساخته شده است. برانتو به بلوتوث، وای-فای، ZigBee و مادون قرمز مجهز شده تا در اتصال ابزارهای مختلف به آن محدودیتی نداشته باشید.
 برانتو می تواند موسیقی پخش کند، حرکات مشکوک در خانه را تشخیص و هشدار بدهد و ... قیمتش هم 399 دلار تعیین شده است. (منبع:فناوران)

  • ۹۴/۱۰/۲۶

روبات ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">