ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

81 میلیون سیم‌کارت در کشور غیرفعال است

| شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار سیم کارت های واگذار شده در کشور تا پایان سال گذشته را 169 میلیون و 543 هزار و 368 فقره اعلام کرد که فقط 88 میلیون و 341 هزار و 723 خط آن فعال است.

به گزارش ایرنا، آمار پیشین دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می داد تا پایان شهریورماه پارسال 156 میلیون و 548 هزار و 511 سیمکارت به شهروندان واگذار شده است که 85 میلیون و 64هزار و 46 خط آن مورد استفاده قرار می گرفت اما بر پایه گزارش جدید 81 میلیون و 201 هزار و 645 سیمکارت غیر فعال در کشور وجود دارد.
بر پایه گزارش تازه دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان سال 96 ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور 110.53 درصد شد در حالی که این ضریب تا پایان شهریورماه همان سال 106.43 درصد بود.
تا پایان پارسال 53 میلیون و 244 هزار و 454مشترک پهن باند سیار داشتیم؛ در حالی که این آمار تا پایان شهریورماه همان سال 47میلیون و 332 هزار و 555 مشترک بود.
بهره برداری از نخستین مرحله شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه سال 1373در شهر تهران با 24 سایت بی.تی.اس و با ظرفیت 9 هزار و 200 شماره آغاز شد.
گرچه روند واگذاری سیمکارت در آن سال ها با فراز و فرودهایی همراه بود اما پس از روی کارآمدن دولت یازدهم سرعت توسعه این بخش شتاب بیشتری به خود گرفت.
پارسال تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به ثمر نشست و مرحله سوم این شبکه نیز وارد مرحله اجرایی شد.
مرحله نخست دولت الکترونیک و دولت همراه نیز در آخرین ماه های کاری دولت یازدهم راه اندازی شد تا مردم بتوانند با تلفن های همراه خود خدمات دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و به مراجعه حضوری نیازی نداشته باشند.
توسعه زیرساخت های ارتباطی اکنون فرصتی فراهم کرده تا همه دستگاه های اجرایی بتوانند خدمات خود را بی واسطه در اختیار 88 میلیون دارنده سیمکارت فعال قرار داده و طعم خدمت رسانی با کیفیت و سریع را بعد از سال ها به آنان بچشانند.
همچنین بسیاری از کسب و کارهای نوپا می توانند در این بستر خدماتی را به مردم ارائه کنند که ضمن ایجاد رفاه و آسایش در زندگی ایرانیان، میزان اشتغال را در کشور افزایش دهد.
اکنون زیرساخت های لازم فراهم است؛ فقط همت جوانانی را می طلبد که از این فرصت گرانبها برای تولید ثروت و اشتغال در کشور بهره گیرند.

  • ۹۷/۰۳/۰۵

آمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">