ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

SpaceX اینترنت یک گیگابیت به مردم دنیا می‌دهد

| يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت اسپیس‌ایکس از موسسه FCC درخواست مجوز برپایی ۴۴۲۵ ماهواره اینترنتی در فضای خصوصی کرده است. اینترنت ارایه شده توسط این ماهواره‌ها یک گیگابیت بر ثانیه بوده و در سراسر جهان در دسترس قرار خواهند گرفت.

اهمیت این خبر زمانی مشخص می شود که بدانیم این تعداد ماهواره حدودا سه برابر کل ماهواره‌هایی است که در مدار زمین و آسمان بالای سر ما فعال هستند. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ از این پروژه رونمایی کرد و درباره‌اش سخنرانی مفصلی داشت. ماسک در آن زمان گفت هزینه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای اجرای این ایده کنار گذاشته‌اند. یکی از اولین سرمایه‌گذاران این پروژه نیز شرکت گوگل با پرداخت یک میلیارد دلار بود.

ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس بسیار بزر‌گ‌تر از ماهواره CubeSats با وزن ۸۵ پوند هستند و طول عمر آن‌ها ۵ الی ۷ سال خواهد بود. این ماهواره‌ها در فاصله‌ای ۷۱۴ تا ۸۲۳ مایلی از زمین استقرار یافته که فاصله‌ای بسیار بیشتر از ماهواره‌های معمول دارند. ماهواره‌های اینترنتی فعال در مدار زمین فاصله‌ای ۲۶۸ مایلی با سطح زمین دارند. اسپیس‌ایکس به طور خاص می‌خواهد از فضای خصوصی و بکر استفاده نشده جو زمین برای مدار گردشی ماهواره‌های خود استفاده کند.

به گفته موسسه FCC این پروژه در دو مرحله به اجرا درمی‌آید. در مرحله اول، حدود ۸۰۰ ماهواره اینترنتی برای کشور ایالات متحده برپا خواهد شد و در مرحله دوم ماهواره‌های باقیمانده و جمعا ۴۴۲۵ ماهواره سراسر جهان را تحت پوشش اینترنت یک گیگابیت قرار می‌دهند. این ماهواره‌ها به مدت ۵ سال می‌توانند به کاربران سراسر جهان خدمات اینترنتی بدهند. (منبع:شبکه)

  • ۹۵/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">