ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مشاوران املاک، خریداران و فروشندگان باید مکلف به درج اطلاعات مسکن و دریافت کد رهگیری شوند، چراکه این رویکرد می تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک شایانی کند.

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نقش مثبت سامانه املاک در ساماندهی بازار مسکن، گفت: سامانه املاک در سال 95 با هدف ثبت اطلاعات بازار مسکن در کشور آغاز به کار کرد و خوشبختانه در آن دوران نتایج مثبتی را به دنبال داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون، مشاوران املاک برای انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن مکلف به درج اطلاعات مربوط به قرارداد و دریافت کد رهگیری بودند و با این روش عملا تمام اطلاعات در یک سامانه مشخص ثبت می شد.

وی گفت: متأسفانه بعد از مدتی دیوان عدالت اداری ایراداتی را نسبت به اهداف سامانه مذکور مطرح کرد و طی حکمی الزام افراد برای درج اطلاعات مساکن خود در سامانه املاک را متوقف و لغو کرد، بعد از این رویکرد، عملا سامانه املاک از مدار فعالیت خارج شد.

بهادری تصریح کرد: به نظر من راه اندازی سامانه املاک یک حرکت مثبت در راستای ساماندهی بازار مسکن بود، اما متأسفانه با اقدامات صورت گرفته، این سامانه نتوانست به اهداف خود دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازار آشفته امروز مسکن نیازمند راه اندازی دوباره سامانه املاک است، گفت: طبق اظهارات مسئولان، تاکنون 30 درصد اطلاعات املاک در سامانه مربوطه ثبت شده است، اما این میزان قابل قبول و تأثیرگذار نیست و تمام اطلاعات مربوطه باید درج شود.

وی ادامه داد: مشاوران املاک، خریداران و فروشندگان باید مکلف به درج اطلاعات مسکن و دریافت کد رهگیری شوند، این رویکرد می تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، از آمادگی مجلس برای تصویب و اجرای قانون سامانه املاک خبر داد و گفت: رویکرد مجلس نسبت به این سامانه مثبت بوده و نمایندگان از تصویب قوانین مرتبط با این موضوع استقبال می کنند./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">