ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارزیابی فرآورده‌های نفت و گاز الکترونیکی شد

| جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

ارزیابی فرآورده‌ها و مشتقات نفت و گاز بر مبنای تبادل اطلاعات میان گمرک و سامانه ثبت اطلاعات معاملات نفتی (ثامن)، به الکترونیکی انجام می‌شود.

گمرک ایران اعلام کرد که در چارچوب همکاری و هماهنگی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اطلاعات سامانه ثبت اطلاعات معاملات نفتی (ثامن) قابل اتکایی بوده و به عنوان اطلاعات ارزیابی در سامانه جامع گمرکی قرار می‌گیرد.

به همین منظور گمرک نخستین همایش آموزشی ارزیابی فرآورده‌ها و مشتقات نفت و گاز و سامانه ثبت اطلاعات معاملات نفتی (ثامن) ویژه مسئولین سرویس ارزیابی صادرات و کارشناسان امور گمرکی را برگزار کرد.

براساس این گزارش در این همایش نحوه کار با سامانه ثبت الکترونیکی اطلاعات معاملات نفتی (ثامن) به خصوص ارتباط سیستمی با سازمان‌های همجوار در پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی، ضوابط، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با تشریفات گمرکی در رویه صادرات و ترانزیت فرآورده‌ها و مشتقات نفت و گاز توسط مدرسان و مدیران ارشد از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک تشریح شد.

این گزارش حاکی است، پنل پرسش و پاسخ درباره تاریخچه اقدامات قانونی پیاده‌سازی سامانه ثبت الکترونیکی اطلاعات معاملات نفتی (ثامن) از دیگر محورهای این همایش بود.

براساس این گزارش، «علی اکبر شامانی» مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش بر لزوم آموزش مستمر همکاران در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود همزمان با تبادل الکترونیکی اطلاعات  تأکید کرد.

این همایش آموزشی ۸ ساعته با هماهنگی دفتر مطالعات، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران در محل سالن همایش‌های مهرآباد برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">