ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صبح امروز مراسم تست سرعت اینترنت با حضور جمعی از مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگانی از اپراتورهای مختلف و خبرنگاران برگزار و این تست روی گوشی موبایل شهروندان تهرانی انجام شد.

به گزارش فارس، سرعت و کیفیت اینترنت و آنتن دهی خطوط موبایل یکی از مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. در این روزها که دوباره مدارس و دانشگاه ها باتوجه به شرایط آلودگی هوا مجازی شده، گلایه های مردم درخصوص سرعت اینترنت و دسترسی به فضای مجازی بیشتر از قبل شده است.

صبح امروز مراسم تست سرعت اینترنت همراه با حضور جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگانی از اپراتورهای مختلف و خبرنگاران برگزار شد. در این مراسم، تست سرعت اینترنت روی گوشی موبایل شهروندان تهرانی نیز اندازه گیری شد.

نقطه اول برای تست سرعت، سید خندان انتخاب شد. تست سرعت با برنامه Speedtest و روی سرور نیویورک انجام گرفت. در این نقطه روی اپراتور همراه اول، سرعت دانلود 15.9 و سرعت آپلود 37.7 بود.

نقطه بعدی میدان نوبنیاد انتخاب شد که در این منطقه از شهر تهران سرعت دانلود 39.0 و سرعت آپلود 40.3 بود. به گفته مسئولان وزارت ارتباطات این سرعت از اندازه مطلوب بالاتر و در سطح خوبی قرار داشت.

پارک قیطریه یکی دیگر از نقاطی بود که تست سرعت در آن انجام شد. این منطقه پوشش دهی اینترنت 5G هم دارد. به گفته پیمان قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این نقطه از تهران مجوز احداث سایت برای خدمات دهی بهتر به شهروندان داده شده اما شهرداری مجوز نمی دهد.

 

شهرداری مجوز نصب سایت نمی دهد

کی از شهروندان از پایین بودن سرعت اینترنت داخلی برای استفاده از پیام رسان های بومی و برنامه شاد گلایه داشت. او می گفت: بسته های اینترنت را می خریم اما نمی توانیم حتی از برنامه شاد که کلاس های مجازی فرزندم در آن برگزار می شود،‌استفاده کنیم. مسئولان وزارت ارتباطات پایین بودن سرعت اینترنت و عدم آنتن دهی در برخی نقاط تهران را نبود سایت اینترنت و سایت های کور در سطح شهر عنوان کردند.

قره داغی در این مراسم گفت که ما ادعا می کنیم در تهران و سراسر کشور پوشش دهی اینترنت خوبی داریم اما نقاط کوری هم وجود دارد که نیازمند کمک مسئولان و شهروندان است. به گفته او در حال حاضر بالغ بر 700 سایت برای ایجاد در تهران وجود دارد که نیازمند مجوزدهی از سوی شهرداری و همکاری شهروندان برای راه اندازی است. علاوه بر این 50 سایت خاموش هم در تهران داریم که هزینه شده اما خدمات دهی ندارند.

قره داغی درباره عدم همکاری شهروندان گفت: شهروندان تهرانی تمایلی برای نصب سایت در مناطق یا نزدیکی منازل شان را ندارند. آنها فکر می کنند این سایت ها تشعشعاتی دارد که می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که نمی توان سایت ها را نصب کرد و سرعت پایین هم به همین دلیل است.

استاندارد تشعشات سایت ها در سطح بین الملل 400 میلی بات بر سانتی مترمربع است و اگر عدد بالاتر از این باشد، سایت خطرناک است. در ایران سازمان انرژی اتمی این عدد را 4 اعلام کرده است. به گفته نمایندگان اپراتورها، منطقه انتخابی سایت توسط سازمان انرژی اتمی بازدید می شود و اگر سطح تشعشات از عدد 4 بالاتر باشد، اجازه نصب سایت داده نمی شود.

گفتنی است که سرعت دانلود و آپلود که توسط اسپید تست اندازه گیری می شود به مدل تلفن همراه، میزان آنتن ها و نوع اینترنت و اپراتور مربوط است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">