ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعدادی سایت و کانال متخلف انتخاباتی فیلتر شدند

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه از فیلتر شدن تعدادی سایت متخلف خبر داد و گفت: علیرغم هشدارهای داده شده، برخی سایت‌ها و کانال‌های متخلف فیلتر شدند.

علیرضا ساوری در خصوص جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی،گفت: این کمیته برای ۳ مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات دستورالعمل هایی داشته است.

وی افزود: تا کنون این کمیته بالغ بر ۴۹ مصوبه و همچنین یک دستورالعمل ۵۷ بندی در رابطه با تخلفات و جرائم انتخاباتی داشته است. در آخرین جلسه که در نوزدهم اردیبهشت برگزار شد، نکاتی در رابطه با جرائم احتمالی حین و  پس از انتخابات مطرح شد.

یکی از مسئولان ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی  در رابطه با میزان تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی،گفت: این تخلفات در کمیته بررسی جرائم در فضای مجازی با حضور کارشناسان مربوطه در ۵ جلسه  بررسی شد.

وی افزود: هر فعالیتی که می توانست منجر به تخلف شود، جلوگیری و تعدادی از سایت ها، وبلاگ ها،کانالهای تلگرامی و شبکه های مجازی مورد هشدار قرار گرفتند.

ساوری از اعلام تذکر و هشدار به برخی از فعالین فضای مجازی خبر داد و گفت: در مرحله اول هشدار و تذکر داده شد، علاوه بر این تدکرها، تعدادی سایت،کانال،وبلاگ و شبکه های مجازی به دلیل رفتار مجرمانه فیلتر شدند.

به گزارش مهر پپیش از این حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر تعداد تخلفات  و شکایت‌های واصله به دستگاه قضا و همچنین اعتبار شکایت‌های وزارت کشور از رسانه‌ها گفت: صرف اعلام شکایت دلیل تحقق جرم نیست. هم شورای نگهبان و ستاد پیشگیری وظیفه دارند و گزارشاتی را هم اعلام کردند.

حجت‌الاسلام منتظری، در خصوص میزان پرونده‌های تشکیل شده انتخاباتی گفت: در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری، آمار ثبت شده‌ای  وجود ندارد چرا که در گذشته ستاد پیشگیری وجود نداشته و آمار مقایسه تخلفات با دوره قبلی را نداریم اما در مقایسه با مجلس،تخلفات کم شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">