ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت نام در سامانه جامع روابط کار که قرار بود از چهارشنبه هفته قبل آغاز شود، به دلیل تعیین نشدن تعرفه ثبت نام از سوی رگولاتوری به تعویق افتاد؛ حالا مدیر کل روابط کار وزارت تعاون می‌گوید که قرار است امروز این تعرفه اعلام شود.

اسماعیلی ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: قرار است امروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان را برای استفاده از این سامانه اعلام کند. هر زمان که تعرفه اعلام شد حداکثر تا 48 ساعت امکان ثبت نام در سامانه و راه‌اندازی آزمایشی آن در تهران آغاز خواهد شد. 

وی گفت: این سامانه در راستای تحقق دولت الکترونیک از مدت‌ها پیش آماده شده است تا هم کارفرما و هم کارگر از خدمات آن استفاده کنند. 

ظریفی  آزاد تنها علت تاخیر در دسترسی به این سامانه را تعیین تعرفه ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد که هنوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشخص نشده است. 

وی گفت: به محض تعیین این تعرفه از 48 ساعت بعد آغاز به کار این سامانه به مدت یک هفته به صورت آزمایشی در تهران و سپس در استان‌های البرز، قزوین و اردبیل علاوه بر استان تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل روابط کار در مرحله اول راه‌اندازی سه زیرسامانه قراردادهای کار، ثبت شکایت و دادرسی‌های کار در مرحله اول راه‌اندازی شود و بعد از دوره پایلوت یکماه سایر زیرسامانه‌ها نیز راه‌اندازی خواهند شد. 

سامانه جامع روابط کار مجموعا 30 زیرسامانه دارد که با این هدف طراحی شده که کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه کمتر از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و هر مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.

سامانه ثبت قراردادهای کار که به عنوان هسته اصلی این سامانه محسوب می‌شود، قرار است موجبات مدیریت و نظارت بر تنظیم روابط کار تعیین و بازتعریف مقررات کار حاکم بر جامعه کارگری را فراهم کند. مرداد ماه سال گذشته طی مراسمی در وزارت کار این سامانه معرفی و از آن رونمایی شد و قرار بود تا مهرماه سال گذشته فعالیت آزمایشی خود را آغاز کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">