ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تاکنون 17 هزار نفر در کشور در سامانه جامع اطلاعات مردمی موسوم به « سجام » ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا سید علی اصغر رفاهی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه از این تعداد 80 نفر از استان خراسان جنوبی هستند، افزود: در این سامانه افرادی که شهرت به کار جهادی و انقلابی دارند شناسایی و به عنوان دیده بان پیشگیری جرایم محلات فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در سامانه سجام، محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده از 150 هزار نفر به عنوان دیده بان پیشگیری ثبت نام شود.
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: توانمندسازی هیات های مذهبی و سمن ها در استان ها شروع شده و اگر قرار است پیشگیری در کل کشور فراگیر شود باید از ظرفیت مردمی استفاده شود.
رفاهی افزود: مقام معظم رهبری پرچم پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را در دست دارند و تا کنون 6 جلسه در محضر ایشان برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در برخی استان های کشور در کنار دادگاه های خانواده مراکز مشاوره خانواده فعال شده اند و در آینده نیز در کنار دادگاه خانواده طبق قانون مراکز حمایت از خانواده مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور فعال می شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برنامه محوری ترین معاونت است ادامه داد: مقام معظم رهبری بر پیشگیری از جرایم اجتماعی تاکید دارند.
رفاهی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ دور دوم رئیس قوه قضائیه ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب اجتماعی را به عنوان راهبرد اساسی این قوه، مشخص کردند.
وی تصریح کرد: تکلیف ما فقط رسیدگی به پرونده نیست، احیای حقوق عامه، نظارت، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از دیگر وظایف ماست.
سجام توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی و شرکت دادن آنان در ارسال اخبار مختلف و همچنین بهره مندی از طرح ها، نظرات و پیشنهادهای آنان از سال ٩٥ راه اندازی شده است.

 

اطلاعات ۴۰ میلیون نفر در سامانه الکترونیک قوه قضائیه ثبت‌ شده است

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اطلاعات ۴۰ میلیون نفر در سامانه الکترونیک قوه قضائیه ثبت‌ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فراهانی ظهر امروز جمعه در آئین افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان اهر اظهار کرد: جامعه بشری امروز بدن اطلاعات قابل اداره صحیح نیست ما دو سال است که کارهای زیادی برای تکریم ارباب‌رجوع انجام داده‌ایم.

وی بابیان اینکه ما چندین هزار پرونده مسن در دادگستری استان داشتیم گفت: پرونده‌های مسن را با ارجاع شماره و مشخصات و با همکاری دادستان‌ها به فرمت الکترونیکی تبدیل شد و سبب شد چندین هزار نفر از سرگردانی نجات پیدا کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه هر ۶ ماه یک‌بار عملکرد دادستان‌های استان را طی جلسه‌ای بررسی می‌کنیم عنوان کرد: همه عملکردهای کمی، کیفی، ماهیتی، شکلی، سرعتی دادستان‌های استان با جزئیات در سامانه‌های الکترونیکی ما وجود دارند و از این طریق بررسی می‌شوند.

فراهانی بابیان اینکه هر سازمانی اگر هزینه فناوری اطلاعات را پرداخت نکند باید در جای دیگر هزینه‌های گزاف‌تری متضرر شود گفت: ما آماری که از روسای دادگستری می‌خواستیم اکنون بسیار با جزئیات آن را در اختیارداریم برنامه ما باید پیشگیرانه باشد که راه‌حل آن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود که اکنون آن را با افراد دارای صلاحیت و آزمایش‌شده آغاز کرده‌ایم.

وی با ذکر اینکه هدف از ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از میان برداشتن صف‌های طولانی و تکریم ارباب‌رجوع است ابراز داشت: اهر اولین شهر بعد از تبریز است که دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آن افتتاح‌شده، مشاوره صحیح و هدفمند، حفظ بیت‌المال، ارائه خدمات باکیفیت، کاهش هزینه‌های مردم، ابلاغ‌های الکترونیک از مزایای این دفاتر هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه ما اکنون در ابتدای راه ماهانه بیش از یک میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داریم عنوان کرد: بسیاری از همکاران قضایی ما معتقدند که انقلابی در قوه دستگاه قضا ایجادشده است مکاتبات مطمئن بستر پزشکی قانونی، بالا رفتن کیفیت آراء صادره، رضایت مرجعان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آن‌ها از دیگر مزایای دفاتر الکترونیک است.

فراهانی گفت: نظارت ما بر این دفاتر ۱۰ برابر کارمندان اداری است در مرحله اول شکوائیه‌ها، کلانتری‌ها و بقیه مراحل در این دفاتر و سامانه‌ها ثبت می‌شوند تا درنهایت ارباب‌رجوع فقط یک‌بار برای رسیدگی به پرونده خود به دادگستری مراجعه کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">