ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایزه می‌دهید، لااقل پاسخ هم بدهید

| شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

شبنم کهن‌چی - زمانی که موضوع اعطای 90 میلیارد تومان وام به شرکت‌های خصوصی حوزه IT مطرح شد، خوشحال بودیم که قرار است در وضعیت نا به سامان اقتصادی موجود، فرصت تازه‌ای در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد تا نفسی تازه کند و گام‌هایش را برای پیشرفت بلندتر بردارد.

اما طی چند ماه گذشته نحوه پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد وزارت ارتباطات درباره چگونگی اعطای وام‌ها همواره مورد انتقاد برخی رسانه‌ها و اشخاص بوده است.

ده روز پیش یکی از اعضای سازمان نظام صنفی با انتقادی شدید به صورت مستقیم عملکرد وزارت ارتباطات را در رابطه با اعطای وام به بخش خصوصی زیر سوال برد. وی یکی از 25 مدیری است که به ارزیابی وضعیت شرکت‌ها برای دریافت وام‌های مذکور مشغول بوده است. او که برای دومین بار است وزارت ارتباطات را به دلیل عمل نکردن به وعده‌هایش برای حمایت از بخش خصوصی زیر سوال می‌برد، به صورت واضح اقدام وزارت ارتباطات در رابطه با اعطای وام را سلیقه‌ای (شما بخوانید رابطه‌ای) دانست. وزارت ارتباطات اما در مقابل این انتقادات که به نظر بیشتر رنگ اتهام دارد، سکوت کرده است. چرا؟ آیا مسوولان انتقادات رسانه‌ای شده این مدیر را نخوانده‌اند؟ آیا این مدیر را نمی‌شناسند؟ آیا اتهام اعطای وام سلیقه‌ای (شما بخوانید رابطه‌ای) از سوی وزارت ارتباطات صحت دارد؟ اگر ندارد وزارت ارتباطات چرا در مقابل چنین اتهامی سکوت کرده و پاسخی به آن نمی‌دهد؟

اگر بخواهیم به این سوالات جواب بدهیم باید گفت که وزارت ارتباطات با توجه به تیم رسانه‌ای و روابط عمومی فعالی که دارد حتما از اخبار مربوط به انتقادات تند و تیز این عضو سازمان نظام صنفی با خبر شده است. اتفاقا مسوولان وزارت ارتباطات، مدیر مورد بحث را هم حتما می‌شناسند، چون همین هفته گذشته در جشنواره فاوا از وی تقدیر کرده و به عنوان نفر سوم در محور صادرات محصولات دانش‌بنیان به وی جایزه داده‌اند. اما من درباره اینکه آیا اتهام اعطای وام سلیقه‌ای و دور ریختن ارزیابی 25 مدیر بخش خصوصی درباره شرکت‌ها صحت دارد یا خیر، نمی‌توانم قضاوت کنم. چون به منبع اطلاعات درست دسترسی ندارم و وزارت ارتباطات هم پاسخی به این انتقادات نداده است.

آقای وزیر ارتباطات! در چنین شرایطی که انگشت اتهام به سمت وزارتخانه شماست سکوت شما چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ بی توجهی و بی اهمیت انگاشتن افکار عمومی؟ یا خدایی نکرده تایید ادعای اعطای سلیقه‌ای وام؟

افکار عمومی در انتظار پاسخ شما در برابر چنین ادعایی و نیز سرنوشت بودجه 90 میلیارد تومانی وام بخش خصوصی است.(منبع:فناوران)

 

در همین رابطه:

انتقاد بی‌سابقه از عملکرد حمایتی وزارت ارتباطات

کمیته وام وزارت ارتباطات ۲ ماه ارزیابی‌ را دور ریختند و سلیقه‌ای وام دادند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">