ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای با انتقاد از عملکرد کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات، گفت: قرار بود 90 میلیارد تومان توزیع شود که پس از ارزیابی طرح ها توسط 25 مدیر شرکت های برتر IT کشور همه ارزیابی ها را دور ریختند و سلیقه‌ای وام دادند.

فرهاد الیشائی در یک نشست خبری اظهار داشت: برای تخصیص تسهیلات به شرکت های فناوری اطلاعات از محل منابع کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات، وزارت از معتمدین سازمان نظام صنفی رایانه ای برای ارزیابی طرح ها دعوت کرد.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: قرار بود 90 میلیارد تومان توزیع شود که در این پروسه حدود 25 نفر از مدیران شرکت های برتر IT کشور 2 ماه برای ارزیابی طرح ها وقت گذاشتند؛ اما وقتی گزارش نهایی طرح‌های ارزیابی شده به وزارت ارتباطات ارائه شد، همه طرح ها را دور ریختند و به هر کسی که دلشان خواست وام دادند که البته پرداختی‌ها هم تاکنون بسیار جزئی است.

به گزارش فارس، وی گفت: توجیه وزارت این بود که طرح‌هایی که برای دریافت وام انتخاب شده اند، در گذشته ارزیابی و اکنون اعلام شده اند.

الیشائی تصریح کرد: در نهایت به طرح هایی که امتیاز بالا داده بودیم تسهیلات ندادند و به طرح هایی که اصلا امتیاز در خور توجهی نداشتند وام تعلق گرفت که در مجموع لیست نهایی حداکثر 10 درصد با آنچه که انتظار داشتیم تطابق داشت.

این مدیر عامل یک هلدینگ نرم افزاری همچنین در پاسخ به این سوال که «ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی پس از اعطای تسهیلات به شرکت های فناوری اطلاعات از عملکرد وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در این باره قدردانی کرد»، گفت: علت تشکر ایشان را نمی دانم اما تشکر وی در آن زمان بی معنی و خطای بزرگی بود و مسئولیت آن بر عهده خودشان است.

 

در همین رابطه:

خروجی نامعلوم وام‌های حمایتی وزارت ارتباطات

اعطای وام و پخش نذری

90 میلیارد تومان اعتبار حمایت از شرکت‌های ICT سوخت

تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات، یک وام و هزار ابهام

وام‌های وزارت ارتباطات در انحصار اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">