ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت مالی از پیام‌رسان‌های بومی

| چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

مشاور معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور گفت: توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن دسته از پیام‌رسانهای داخلی که تعداد کاربران فعال آنان به یک میلیون نفر برسد یک میلیارد تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ پرویز کرمی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی در نظر دارد به منظور توسعه و ارتقاء صنعت بومی در بخش سامانه‌های پیام‌رسان داخلی و گسترش کاربری آنها حمایت ویژه‌ای را از آنها داشته باشد، اظهار کرد: این ستاد از آن دسته پیام‌رسان‌های داخلی بخش خصوصی که توانسته‌اند با ایجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ایرانی به صورت موفق عمل کنند حمایت ویژه به عمل می‌آورد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش روزافزون سامانه‌های پیام‌رسان در برقراری و تسهیل ارتباطات بین افراد جامعه و نظر به نقش نوینی که این سامانه‌ها در ایجاد شبکه‌های اجتماعی مؤثر در سطح جامعه ایفا می‌کنند همچنین با عنایت به فعالیتهای ارزنده و قابل توجهی که تا به حال تعدادی از شرکتها و مجموعه‌های داخلی در ایجاد پیام‌رسان بومی داشته‌اند این حمایتهای بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی نحوه این حمایتها را در سه بخش عنوان کرد و توضیح داد: به آن دسته از پیام‌رسانهای داخلی که تعداد کاربران فعال آنان به یک میلیون نفر برسد یک میلیارد تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

کرمی گروه دومی که از این حمایتها برخوردار هستند را آن دسته از پیام‌رسانهای داخلی که تعداد استفاده‌کنندگان آنان از یک به دو میلیون نفر افزایش یابد، یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد. 

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی دیگر گروه مورد حمایت این طرح را آن دسته از پیام‌رسانهای داخلی خواند که تعداد استفاده‌کنندگان فعال آنها از دو به پنج میلیون نفر افزایش یابد؛ به این دسته نیز یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوعاتی از قبیل طراحیها، پیاده‌سازی و زیرساختهای فنی را برای احراز به عنوان پیام‌رسان داخلی بخش خصوصی و بومی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار می‌دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">