ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خداحافظی با تخم مرغ­ در توییتر

| سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

توییتر در تازه ­ترین به روزرسانی خود با آواتارهای تخم ­مرغی خود خداحافظی کرد.
فناوران- از زمانی که توییتر آغاز به کار کرده است، آواتارهای پیش فرضش برای کاربرانی که از عکس خود در پروفایل شان استفاده نمی ­کنند، تغییر و تحولات زیادی داشته است. محبوب ­ترین تغییرش تبدیل آواتار پیش فرض به تخم مرغ در پس زمینه های رنگی بود که از سال 2010 آغاز شد. برخی از کاربران به این آواتارهای تخم مرغی علاقه مند شدند و هیچ عکسی از خود در پروفایل­شان آپلود نکردند. برخی از کاربرانی که به قصد آزار و توهین یا ارسال اسپم وارد توییتر شدند و نیز روبات ­ها، از همین آواتارهای تخم مرغی پس زمینه رنگی استفاده کردند. توییتر چند روز پیش آواتارهای تخم مرغی را برای همیشه از این شبکه حذف و یک نیم تنه ساده خاکستری را جایگزین آن کرد. این شبکه اجتماعی در وبلاگ رسمی خود با انتشار این خبر توضیح داده که حذف آواتار تخم مرغی از این شبکه اجتماعی با هدف تشویق کاربران به آپلود عکس خود در پروفایل ­شان انجام شده است. 


 حذف نام کاربری در تعاملات 
جدیدترین تغییرات نسخه به روزرسانی شده توییتر نشان می ­دهد که تعداد کاراکترهای اسامی کاربران در تعاملات یا منشن های توییتر نشان داده نمی شود. با حذف اسامی کاربری کاربران از تعاملات کاربران با یکدیگر، آنها از این پس در توییت ­هایی که خطاب به کاربران دیگر منتشر می کنند، 140 کاراکتر خواهند داشت. در این اقدام توییتر علاوه بر اختصاص دادن فضای بیشتر برای نوشته های افراد، با هدف تسهیل مکالمات افراد در پلات فرم آنلاین این شبکه اجتماعی صورت پذیرفته است. از این به بعد، در صورتی که روی گزینه پاسخ تپ یا کلیک کنید، با رابطی جدید که تغییرات اندکی به خود دیده است، مواجه می شوید. در این رابط جدید دیگر خبری از علامت @ و نام کاربری فردی که به او پاسخ می دهید نیست، بلکه از این به بعد، به جای قرار گرفتن نام کاربری فرد موردنظر در بدنه توییت، نامی که او برای خود برگزیده است در بالای توییت و درون عبارت «پاسخ دادن به کاربر» نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که توییتر نحوه شمارش کاراکترهای درون متن را در پلات فرم خود تغییر نداده، بلکه تنها سیستم پاسخ دهی کاربران به یکدیگر را متحول کرده است. از سوی دیگر، پس از اعمال این تغییرات، ترفندی که برخی از حساب های پرطرفدار در توییتر برای آشکار کردن پاسخ های خود برای تمامی دنبال کنندگان شان به کار می گرفتند، دیگر کار نمی کند. پیش از این، این امکان میسر بود که با قرار دادن یک نقطه جلوی علامت @ پیش از منشن یک نام کاربری، پاسخ خود را برای تمامی کاربران قابل مشاهده کنید. کاربران بسیاری پس از اعمال تغییرات جدید در توییتر، به حذف این ویژگی پرداخته ان؛ اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر تصمیم نهایی توییتر برای بازگرداندن یا بازنگرداندن این ویژگی در دست نیست.


 افزایش امنیت 
علاوه بر امکانات جدیدی که به آنها پرداختیم، توییتر طی چند هفته گذشته با ایجاد تغییراتی در به روزرسانی­ های خود تلاش کرده که این شبکه اجتماعی را برای کاربرانش امن ­تر کند؛ تسهیل انتقال گزارش توییت های توهین آمیز، توقف ایجاد حساب های کاربری مختلف از سوی یک کاربر، جست وجوی امن و دقیق و کاهش اسپم کردن توییت­ ها ازجمله نتایج این اقدامات است.
همچنین توییتر با در اختیار قرار دادن گزینه­ های بیشتر برای تنظیم دریافت اعلان­های هشدار کاربران مانند حذف اعلان هشدار مربوط به افرادی که عکس پروفایل ندارند یا آدرس ایمیل و شماره موبایل آنها تایید نشده، به کاربران کمک می ­کند محیط امن ­تری در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

  • ۹۶/۰۱/۱۵

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">