ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های فرآیند برگزاری الکترونیکی انتخابات، اخذ رای به صورت الکترونیک در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امیر شجاعان در دیدار با مسئولان اجرایی سبزوار در فرمانداری این شهرستان افزود: با هماهنگی شورای نگهبان در حال بررسی طرح ها و برنامه های انتخابات الکترونیکی هستیم.
وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته اخذ رای الکترونیکی به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شد اظهار کرد: اجرای این طرح سبب تسهیل در فرآیند شمارش آرا و برگزاری انتخابات می شود.
وی گفت: دولت نگاه ویژه ای به اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک دارد اما بی توجهی های سال های گذشته سبب شده است ایران در جایگاه یکصد و پنجم جهان در اجرای طرح دولت الکترونیک باشد.
شجاعان افزود: اجرای این طرح در کاهش مفاسد اداری و اقتصادی، افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و افزایش حضور بخش خصوصی در رفع نیازهای کشور موثر است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح دولت الکترونیک و ارائه خدمات به مردم 50 درصد از فعالیت های بخش ارتباطات در حوزه توسعه آی.سی.تی ها متمرکز شده است.
وی گفت: یکی از زیر ساخت های تحقق این برنامه توسعه کارت ملی هوشمند است که در همین راستا امسال 20 میلیون کارت در کشور توزیع می شود.

* اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های ارتباطی کشور
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دولت و مجلس در بودجه سال جاری 40 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های کشور در نظر گرفته است.
رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه طی دو سال گذشته توجه بسیار به اجرای شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در کشور شده است، افزود: یکی از ثمرات اجرای این طرح حضور فعال بخش خصوصی، توسعه بازار کسب کار و تجارت الکترونیک است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 200 هزار میلیارد ریال از طریق تجارت الکترونیک نصیب کشور شد و بر همین اساس ورود ایران به بازارهای آسیایی و سایر کشورها از طریق تجارت الکترونیک به تصویب رسید.
وی گفت: امروز باید در زمینه توسعه تجارت الکترونیک همپای سایر کشورهای دنیا باشیم تا بتوانیم در این زمینه بازار خوبی را برای کشور کسب کنیم.
سبحانی فر افزود: توسعه دولت الکترونیک موجب جلوگیری از فساد اداری و مالی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش بهره وری و ارائه خدمت به مردم می شود.
وی اظهار کرد: افزایش دفاتر پیشخوان در راستای توسعه دولت الکترونیک، افزایش ارائه خدمات و پر رنگ شدن نقش بخش خصوصی در این طرح اقدام شایسته ای است که دولت در سالهای اخیر به خوبی به آن توجه کرده است.

* تشکیل کارگروه های شهرستانی شهر هوشمند در سبزوار
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست از تشکیل کارگروه های شهرستانی شهر هوشمند در این شهرستان خبر داد و گفت: 95 درصد ادارات این شهرستان به شبکه ملی دولت الکترونیک متصل هستند و تلاش خواهیم کرد تا 263 نقطه در حوزه بهداشت و درمان را نیز به این شبکه وصل کنیم.
احمد برادران با بیان اینکه 59 داروخانه در این شهرستان به این سیستم متصل شده اند افزود: بیمارستان حشمتیه سبزوار نیز به عنوان قطب درمانی شرق کشور به این شبکه متصل می شود تا مردم از خدمات دولت الکترونیک در این حوزه بهره مند شوند.
وی با اشاره به اختصاص 10 سایت 4G اینترنت همراه به این شهرستان اظهار کرد: توسعه خدمات پستی به صورت الکترونیک، توسعه دفاتر پیشخوان دولت، افزایش اینترنت روستایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ارائه خدمات الکترونیک، بخشی از مزیت های این طرح است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">