ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات گفت: آمادگی لازم در اپراتورهای تلفن همراه برای استفاده از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ ظرف مدت ۳ هفته وجود دارد.

«نسترن محسنی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در خصوص اظهارات رییس اسبق رگولاتوری که معتقد است استفاده از باند فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ در کوتاه مدت قابل اجرا نیست و مشکل توسعه شبکه موبایل را حل نمی‌کند، افزود: افزایش مصرف و رفتار ترافیکی ایجاد شده در دوران شیوع ویروس کرونا موقتی و منحصر به همین دوران نخواهد بود و پس از رفع این بیماری، نیز این رفتار ترافیکی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که در خصوص افزایش ظرفیت فرکانسی اپراتورها فکری نشود، شبکه تلفن همراه به طور دایم در وضعیت اشباع بوده و کیفیت به شدت افت خواهد کرد.
محسنی همچنین افزود که استفاده از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ از قبل هم مد نظر بوده و اپراتورها در صورت در اختیار گرفتن این باندها می‌توانند ظرف مدت سه هفته از این باندها در برخی از شهرهای بزرگ استفاده کرده و ظرفیت دسترسی به شبکه را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا بحث آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما می‌تواند ظرفیت اپراتورها را افزایش دهد و در دوران شیوع کرونا که دورکاری، آموزش مجازی و کسب و کارهای بیش از همیشه به دنیای مجازی وا ینترنت نیاز دارند، کمک بزرگی باشد.

زمانی که بحث آزادسازی باند فرکانسی به میان آمد، وزیر ارتباطات، نمایندگان مجلس و کاربران بر این درخواست تاکید کردند. اما رییس اسبق سازمان تنظیم اعلام کرد استفاده از این باند فرکانسی در کوتاه مدت قابل اجرا نیست و مشکل توسعه شبکه موبایل را حل نمی‌کند.

 

در همین رابطه ایرانسل هم با انتشار اطلاعیه‌ای اظهارات این مقام رگولاتوری را تایید کرد:

در این اطلاعیه آمده است، ایرانسل تنگنای شدید فرکانسی را یکی از موانع اصلی توسعه شبکه موبایل عنوان و اعلام کرد در صورت تخصیص فرکانس، نتایج توسعه شبکه طی سه هفته برای مردم ملموس خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، شبکه تلفن همراه ایرانسل، حتی قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور نیز، در تنگنای شدید فرکانسی قرار داشت تا آنجا که مجبور به استقراض فرکانس از دیگر بازیگران حوزه شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و ماندن بسیاری از مردم در خانه، میزان دیتای مصرفی مشترکان نیز به دلیل دورکاری، آموزش از راه دور، رشد چشمگیر نیاز به سرگرمی و... به شدت افزایش یافته و کمبود فرکانس تبدیل به معضلی جدی شده است.

تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق وعده چندین ساله تخصیص فرکانس‌ باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ به اپراتورهای تلفن همراه مشابه اکثر کشورهای پیشرفته، در صورت تحقق،  می‌تواند معضل ظرفیت، پوشش و سرعت شبکه را در ایام کرونایی کشور، در مدت زمان حداکثر سه هفته از زمان تحویل فرکانس، با استفاده از ظرفیت خالی تجهیزات موجود شبکه و نیز موجودی انبار حل کند و توسعه مناسبی در دسترسی به شبکه ایجاد کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">