ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه الکترونیکی اوقات فراغت راه‌اندازی شد

| سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌اکبرزاده اظهار داشت: دانش‌آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش‌آموزان از وظایف مسئولین است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام شده است و تلاش کردیم ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذی ربط شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» را محقق سازیم.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جزو وظایف آموزش و پرورش است، بنابراین با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان‌ها، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون های فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش‌آموزی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، سالن‌های سینمایی دانش‌آموزی و مراکز فعال تشکل‌های دانش‌آموزی، مراکز و پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت برای اولین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه اوقات فراغت در سال 95 در 6 استان اجرایی شد و پس از موفقیت، در سال 96 در تمامی استان‌ها از آن استفاده خواهد شد.

وی زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی را اواخر خردادماه اعلام و اظهار کرد: ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر تابستان و از طریق سامانه الکترونیکی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولین بار اطلاعات کاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربیان، سوابق فعالیت‌های دانش‌آموزی و فضاهای موجود پرورشی در این سامانه قرار می‌گیرد تا والدین فرصت  انتخاب بیشتری داشته باشند.

علی‌اکبرزاده دستیابی آسان به اطلاعات آماری دانش‌آموزان را از ویژگی‌های سامانه الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: امکان تهیه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در این سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به عنوان یک بانک اطلاعات جامع استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">