ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه محکومان فراری ایجاد شد

| دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

کاظمی‌فرد از ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی محکومان متواری خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری دادستانی کل کشور انجام شده است.
به گزارش دفاع‌پرس، «ذبیح الله خداییان» رئیس سازمان بازرسی امروز دوشنبه (۵ دی) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، در این جلسه با اشاره به وضعیت یکی از معادن سنگ آهن سنگان شهرستان خواف که مدت بهره‌برداری از آن به اتمام رسیده بود و باید بر اساس قانون به مزایده گذاشته می‌شد، اظهار داشت: در نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده و تحت نظارت‌های صورت گرفته از جانب اداره بازرسی خراسان رضوی، این مزایده برگزار شد و حقوق دولتی معدن مورد اشاره بیش از ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این جلسه یکی از عوامل اجرای ناقص و دیرهنگام احکام قضایی را متواری بودن محکومان دانست و گفت: راهکار پیشبینی شده در سند تحول قضایی برای رفع این مسئله، ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی محکومان متواری است که این اقدام با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و دادستانی کل کشور انجام شده است.

وی افزود: طی مدت اخیر در نتیجه بهره‌گیری از سامانه اطلاعاتی محکومان متواری و با استفاده از سامانه کنترل تردد، چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مجرمان متواری شناسایی شدند؛ علاوه بر این، با بهره‌گیری از سامانه اطلاعات موثر افراد، سایر وضعیت‌ها نظیر وضعیت افرادی که در محاکم به عنوان شاهد حرفه‌ای یا کفیل حرفه‌ای حاضر می‌شوند نیز رصد و گزارش می‌شود.

  • ۰۱/۱۰/۰۵

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">