ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار را جهت پرداخت تسهیلات به‌ بازی‌سازان اختصاص داده است و که ما سرنوشت این وام‌ها را از ابتدا تا پایان دنبال کردیم.

آغاز اعطای وام بازی‌سازان از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۹۴ کلید خورد و در پی آن شایعاتی ایجاد شده بود که برای رفع این شائبه و مخدوش نشدن ذهن بسیاری از بازی‌سازان، خبرگزاری ایکنا با انتشار مستنداتی، به شفاف‌سازی در این حوزه اقدام کرده است.

فرآیند ارائه وام بازی‌سازان از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات
سال ۹۴ بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت‌نام برای ارائه تسهیلات را آغاز کرد، بدین صورت که بازی‌سازان با ارائه طرح‌های تولیدی و توجیه‌پذیر، مقدار مشخصی تسهیلات درخواست می‌کردند که البته برای این تسهیلات انعطاف‌پذیری بالایی در نظر گرفته شده است. به‌طوری که شرکت‌های بازی‌سازی با سابقه فعالیت بیش از ۳ سال می‌توانستند با ارائه طرح‌های توجیه‌پذیر، از تسهیلاتی با رقم‌های بالا و کم‌بهره برخوردار شوند. طرح‌های ارسالی را کارگروهی بررسی کردند که ریاست این کارگروه برعهده مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است و پس از تایید طرح‌ها، تسهیلات ارائه شد.
 

سرنوشت وام‌ وجوه اداره شده + مستندات


شورای ارزیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
شورای ارزیابی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متشکل از متخصصان و بازی‌سازانی همچون سیدعلی سیداف، محمدرضا داودی، وهاب احمدوند، آریا اسرافیلیان و سجاد بیگ جانی است که در طی فرآیند داوری‌ها و ارزیابی‌ها دستی بر آتش داشتند.

وام‌ها به کدام طرح‌ها اختصاص یافت؟

پس از درخواست بازی‌سازان و شرکت‌ها، ۵۴ طرح توسط ۴۹ شرکت به ثبت رسید که از این تعداد ۱۸ طرح از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مردود شد و ۱۸ طرح در شورای ارزیابی به تأیید نرسید. همچنین مستندات ارسال شده برای چهارطرح ناقص و سه طرح تکراری بود که در نهایت ۱۳ طرح به تأیید شورای ارزیابی رسید.

 

جزئیات ۱۳ طرح مورد تأیید شورای ارزیابی
به گزارش ایکنا،از میان ۱۳ طرح مورد تأیید شورای ارزیابی، سه طرح تأیید شده از میان ۱۰ طرح در بخش ایجاد زیرساخت، یک طرح تأیید شده از میان سه طرح در بخش بازارسازی و کمک به توسعه صادرات، شش طرح تأیید شده از میان ۲۵ طرح در بخش تولید بازی‌های موبایلی و تبلت و سه طرح تأیید شده از میان ۱۶ طرح در بخش تولید بازی‌های رایانه‌های شخصی است.

 

سرنوشت وام‌ وجوه اداره شده + مستندات

 

طرح‌های تأیید شده با بودجه پایین‌تر از یک هزار میلیون ریال:

شرکت خانه ایده آورا با نام طرح «بازی‌های همه‌جا حاضر شهری» و دریافت وام ۱۵۰ میلیون ریال، شرکت رایان‌افزار راتا با عنوان طرح خلیج‌فارس همیشگی و دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، مؤسسه زمستان رسانه پایا با عنوان طرح قناصه و دریافت ۳۰۰ میلیون ریال، شرکت کام کاوش آرکای تهران با نام طرح بازی رایانه‌ای اسپاد و دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، شرکت ویراگستر هنر هشتم با نام طرح تحت شبکه‌ کردن بازی فارمولر و دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، شرکت مجازی کده نامی اقتدار با نام طرح سیمرغ و دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، شرکت توسعه مبادله هوشمند پارس با نام طرح بازی آنلاین استراتژیک سلطان و دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز با نام طرح آسمان دژ ۳ و دریافت وام ۶۰۰ میلیون ریال، شرکت رهروان عصر فناوری آنیل با نام طرح بازی استراتژیکی پادشاهان جهان و دریافت وام یک هزار میلیون ریال، از جمله شرکت‌هایی هستند که در ردیف دریافت‌کنندگان وام پایین‌تر از یک هزار میلیون ریالی قرار گرفته‌اند.

 

سرنوشت وام‌ وجوه اداره شده + مستندات

 

طرح‌های تأیید شده با بودجه بالاتر از یک هزار میلیون ریال

پایگاه داده‌کاوان شریف با نام طرح تپسل و دریافت وام یک هزار و چهارصد و پنجاه میلیون ریال، شرکت نوآوران ژرف اندیش فناوران اطلاعات با نام طرح بازیتک و دریافت وام مبلغ سه هزار میلیون ریال، شرکت بهکاوان نوآور آرنا با نام طرح بازی مینی‌پی و دریافت وام سه هزار میلیون ریال و شرکت پیشگامان یاراکیش با نام طرح بازی خروس جنگی ۲ و دریافت وام نه هزار و پانصد میلیون ریال از جمله شرکت‌هایی هستند که در ردیف دریافت‌کنندگان وام بالاتر از یک هزار میلیون ریالی قرار گرفته‌اند.

 

چرخه ارزیابی طرح‌ها:

چرخه‌ ارزیابی طرح‌ها به این صورت است که ثبت نام در سایت وام وجوه اداره شده انجام و پس از بررسی اولیه از سوی کارشناسان وزارت، طرح‌ها به کارگروه ارزیابی ارسال می‌شود و سپس بررسی اولیه ارزیابی انجام می‌شود و در نهایت با برگزاری جلسه با شرکت تولید کننده به منظور بررسی نتایج نهایی محقق می‌شود.

 

وام‌های وجوه اداره شده به مقصد رسید
همه مستندات ارائه شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفت و خبرگزاری ایکنا بدون هیچگونه سانسور منتشر کرده است. ایکنا بنا به رسالت و وظایف اصلی‌اش با تهیه و انتشار این گزارش سعی کرده است تا اندازه‌ای به شایعات موجود به ارائه وام در میان بازی‌سازان پایان دهد. امید است که توانسته باشد تا سرنوشت وام‌ها را با ارائه مستندات برای مخاطبان روشن کرده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">