ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح جزئیات آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت : وزیر ارتباطات رویکرد مثبتی به پیام رسانهای بومی دارد و بر اجرای تکالیف در این زمینه مصمم است.

محمدحسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی افزود: عمده بحث مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره پیام رسانهای داخلی بود و همه متفق القول بودند که پیام رسانهای داخلی باید تقویت شوند.

وی اظهار داشت: طبق بررسی ها و گزارش وزارت ارتباطات که در این جلسه ارائه شد، کیفیت و حجم ارتباطات پیام رسانهای داخلی افزایش یافته و این امیدوار کننده است که مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این پیام رسانها داشته اند. 

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: در این جلسه تاکید شد که تمهیدات برای تقویت این پیام رسانها و تقویت زیرساختهای آنها باید مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گیرد. وزارت ارتباطات نیز از منظر تجهیزات حمایتهایی را از پیام رسانهای داخلی خواهد داشت تا آنها بتوانند پاسخگوی استقبالی که شده باشند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به اینکه این پیام رسانها سرویس های پایداری ارائه می دهند و مخاطره ای هم روی آنها نیست، مردم از آنها استقبال می کنند.

انتظاری همچنین اظهار داشت: موضوع دیگر جلسه این بود که خیلی از کسب و کارها در حال کوچ به پیام رسانهای بومی هستند و مشتریان آنها نیز توسعه پیدا کرده اند. 

وی در پاسخ به اینکه آیا تکلیف جدیدی در راستای حمایت و توسعه پیام رسانهای بومی به وزارت ارتباطات ارائه شد یا نه گفت: وظایف وزارت ارتباطات و سایر نهادها در این زمینه در طرح کلان و معماری به روشنی آمده است و اکنون برمبنای همان مصوبات قبلی کار انجام می شود اما تنها تفاوتی که اتفاق افتاده این است که به نظر می رسد همت وزارت ارتباطات بر این است که این کار انجام شود. این تفاوت با دوره قبل وجود دارد و احساس می شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم شبکه ملی اطلاعات پیشرفت و توسعه پیام رسانها و شبکه های اجتماعی بومی است، اضافه کرد: شخص وزیر و معاونین در جلسه فعال بودند و رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند و همت آنها این است که تکالیف و مصوبات را در راستای حمایت و توسعه پیام رسانهای بومی به انجام برسانند. گزارشات خود را نیز در همین راستا به شوری عالی فضای مجازی ارائه دادند. 

انتظاری همچنین درباره سرانجام ادامه محدودیت های اینترنت و فیلترینگ واتس اپ و اینستاگرام گفت: درباره این پلتفرمها و جایگزین شدن نمونه بومی آنها در جلسه اخیر شورا بحث نشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">