ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شروط کاهش واقعی قیمت اینترنت

| سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: لازمه کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است و باید درباره کاهش قیمت کاربر و قیمت پهنای باند و انتقال یکپارچه تصمیم‌گیری شود.

محمدرضا کریمی اظهار داشت: در حالی کاهش قیمت اینترنت مورد نظر دولت است که لازمه کاهش قیمت اینترنت در کشور واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال است و مسئله کاهش قیمت برای مصرف کننده نهایی و قیمت پهنای باند و انتقال باید به صورت یکپارچه تصمیم گیری شود.
رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به هزینه های انتقال در قیمت اینترنت، تصریح کرد: قیمت انتقال بین استانی بسیار گران است. در حالی که قیمت از لب مرز تا هر جای دیگر در کره زمین به این اندازه نیست.
وی با بیان اینکه بازنگری در لایه انتقال لازم است، گفت: تعرفه‌ها و پله‌های عمده فروشی انتقال در سال 85 تعیین شده و از 10 سال پیش تاکنون بازنگری نشده است.
به گزارش فارس کریمی توضیح داد: تعرفه‌های انتقال اینترنت متناسب با مصرف بازار به روز نشده‌اند. برای مثال تخفیف‌ عمده‌ فروشی اینترنت از سال 85 تا سقف STM1 وجود داشته است که در آن تاریخ هیچ شرکتی این سقف مصرف را نداشته است.

وی ادامه داد: اما در سال‌های بعد با افزایش مصرف کاربران و بالطبع افزایش مصرف شرکت‌ها، اکنون اکثر اپراتورها مصارفی بیش از STM64 دارند که در تعرفه‌های پهنای باند اینترنت برای نیازهای بیشتر از STM1 پله‌های تخفیف دیده نشده است و درباره لینک‌های انتقال نیز این موضوع تکرار شده و در نهایت اکنون برای لینک‌های انتقال نیز تخفیف حداکثر تا STM16 وجود دارد.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با تاکید بر ضرورت واقعی شدن قیمت پهنای باند و انتقال برای کاهش قیمت اینترت در کشور، گفت: در 10 سال گذشته تقریباً قیمت‌های پهنای باند در جهان به نصف رسیده است و در ایران این تغییرات کمتر از نصف بوده و قیمت لینک اینترنت از هر STM1 حدود 47 میلیون تومان به 26 میلیون تومان رسیده است،اما تغییری در قیمت‌های انتقال شهری، بین شهری و بین استانی حاصل نشده است.
وی ادامه داد: اخیراً اقدام مناسبی برای تغییر مدل تعرفه گذاری از سوی مدیریت شرکت زیرساخت پیشنهاد شده است که به کاهش تعرفه مصرف داخلی و افزایش کیفیت اینترنت منجر خواهد شد.

کریمی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مخابرات در کاهش قیمت لینک های انتقال این چرخه تکمیل شده و در قالب یک مصوبه با توزیع عادلانه سود از سوی کمیسیون مصوب شود تا همه شرکت ها و کاربران نهایی از این مدل منتفع شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">