ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هجوم شهرداری به آنتن‌های BTS همراه‌اول

| دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

پیش از ظهر روز جاری(دوشنبه) عوامل شهرداری منطقه یک تهران با صرف یک ساعت وقت، آنتن های B.T.S همراه اول در منطقه اختیاریه را جمع آوری کردند.

عوامل شهرداری منطقه یک بعد از استقرار در یکی از خیابان های اختیاریه با استفاده از جرثقیل نسبت به جمع آوری این تجهیزات اقدام کردند.

هنگام جمع آوری تجهیزات آنتن های B.T.S همراه اول واقع در این منطقه تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در محل حضور داشتند.
عوامل شهرداری منطقه یک، دلایل جمع آوری این تجهیزات را درخواست ساکنان محلی عنوان کرده و جدا از همراه داشتن نیروی انتظامی مستقر در محل، حکم قاضی پرونده را نیز در دست داشتند.


تعجیل در جمع آوری تجهیزات و پایین آوردن این آنتن ها سبب وارد شدن و آسیب دیدن برخی از درختان حاشیه خیابان و آسفالت شده بود البته این در حالی است که عوامل شهرداری اجازه عکاسی و فیلمبرداری از جمع آوری آنتن ها را نمی دادند و حتی از خبرنگاران و عکاسان رسانه ها درخواست کردند که عکس های گرفته شده را از حافظه دوربین ها و تلفن های همراه خود پاک کنند.
تلاش پرسنل همراه اول برای پیشگیری از جمع آوری آنتن ها موجب درگیری لفظی آنها با کارکنان شهرداری شد.
ماموران شهرداری بعد از یک ساعت تلاش توانستند آنتن ها را جمع آوری کنند و این در حالی است که گفته می شود برای پیشگیری از مضرات این آنتن ها تنها کافی بود تجهیزات گیرنده را در زمان کوتاهتری از دکل جدا کنند و دیگر نیازی به جمع آوری دکل نبود.
یکی از کارکنان همراه اول در خصوص اقدام ماموران شهرداری در جمع آوری این آنتن بدون هماهنگی با صاحب خانه به خبرنگار ایرنا، گفت: شهرداری منطقه یک کل دکل را بدون هماهنگی با صاحب خانه جمع آوری کردند در حالی که می توانستند فقط تجهیزات آن را جدا سازند و به بقیه اموال شرکت خسارت وارد نکنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی جمع آوری این آنتن را موجب کاهش سطح خدمات دهی به ساکنان دانست و افزود: همراه اول ناگزیر خواهد بود برای ارتقای سطح خدمات قدرت سیگنال را افزایش دهد که خود این امر سلامت شهروندان را تهدید خواهد کرد درحالی که وجود دکل خطری برای کسی به همراه نداشته است.
این نیروی همراه اول تصریح کرد: شهرداری براساس ماده 100 اقدام به جمع آوری آنتن کرده درحالی که می بایست قبل از اقدام به جمع آوری اخطار می داد درحالی که با مالک ملک که آنتن بر ساختمان آن نصب شده بود، هماهنگی های لازم صورت نگرفته بود.
این اقدام شهرداری منطقه یک تهران درحالی انجام گرفت که پیش از این وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول افزایش اختلالات در آنتن دهی تلفن های همراه را جمع آوری آنتن ها دانسته بود.
وی گفته بود اینکه شهرداری سایت های مخابراتی را جمع آوری می کند، بزرگترین خیانت را به مردم می کند، زیرا بررسی های همراه اول و سازمان انرژی های اتمی نشان می دهد در صورت بالا بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل همراه اول افزود: وقتی 15 سایت در شهر جمع آوری می شود، قطعاً ارتباط در منطقه منحل خواهد شد. بیش از 200 سایت طی سه سال در انبار همراه اول خاک می خورد و شهرداری مجوز نصب به آنها نمی دهد.
وی تصریح کرد: وقتی ظرفیت توسعه پیدا می کند و مشترکان اضافه می شوند باید ظرفیت سایت برای پوشش دهی متناسب باشد، علاوه بر آن در تهران هر روز آپارتمان سازی می شود و ما نیز باید طراحی های سایت های خود را متناسب با آن تغییر دهیم. وقتی اجازه این ظرفیت سازی به همراه اول داده نشود در سرویس دهی با مشکل مواجه خواهیم شد.
پیش از این ایرنا اقدام به برگزاری میزگرد بررسی اثرات منفی تشعشعات تلفن های همراه با حضور تعدادی از کارشناسان و متخصصان این حوزه کرد که طی آن مشخص شد تاکنون اثری از تشعشعات منفی آنتن های تلفن های همراه بر روی انسان مشاهده نشده است.

 

گزارش تسنیم از ماجرای قلع و قمع آنتن‌های BTS همراه اول

 

امروز با حکم کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران سایت ارتباطی E679 همراه اول واقع در منطقه اختیاریه جمع‌آوری و تخلیه شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، این سایت واقع در اختیاریه شمالی، خیابان آذر مینا است و روی ساختمان دو طبقه مربوط به خود همراه اول نصب و راه‌اندازی شده بود که اکنون دیگر پوششی ندارد.

مأموران شهرداری صبح امروز با در دست داشتن حکم وارد ساختمان مذکور شده و با توجه به اینکه در آن لحظه ساختمان خالی از سکنه بوده، پای دکل BTS رفته و تجهیزات آنتن را بازگشایی می‌کنند.

در حالیکه مسئولان حراست و شبکه اپراتور اول ارتباطی معتقدند که قفل در شکسته شده اما مأموران شهرداری می‌گویند که در باز بوده و آنها با حکمی که داشتند اقدام به تخلیه سایت کرده‌اند.

چنین کاری از سوی شهرداری و شرکت مشترک ارتباط شهر جدید نیست و تهرانی‌ها چندین مرتبه شاهد بازگشایی سایت‌هایی در مناطق مختلف بوده‌اند.

پیش از این گفته شده بود برای سایت‌هایی که فاقد مجوز حقوقی باشند، با دستور دادستان حکم قضایی صادر و در نتیجه دکل‌های مربوطه جمع‌آوری می‌شوند. شهرداری معتقد است که تعدد دکل‌های ارتباطی در شهر، زیبایی آن را بر هم زده علاوه بر اینکه می‌تواند سلامتی مردم را نیز تهدید کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دو هفته گذشته رحمت الله حافظی -رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران- نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی از سوی اپراتورهای همراه هشدار داد و اعلام کرد: دیگر اجازه نصب حتی یک دکل مخابراتی در شهر تهران را نمی‌دهد چرا که نمی‌خواهد تهران به مزرعه دکل‌های مخابراتی تبدیل شود.

این اظهارات مربوط به یک اختلاف چند ساله بین شهرداری تهران و برخی اپراتورهای همراه همچون شرکت ارتباطات سیارایران است. اسفند ماه سال گذشته وقتی که این شرکت از سوی وزارت ارتباطات درباره اختلال شبکه‌های 3G و 4G اخطار دریافت کرد مدیر عامل آن اعلام کرد که اختلالات به‌وجود آمده نه به دلیل نواقص در ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

وحید صدوقی -مدیر همراه اول- برخی اختلالات شبکه این اپراتور را در حال حاضر به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف می‌داند و معتقد است اینکه شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

وی سال گذشته گفته بود که وقتی 15 سایت در شهر جمع‌آوری می‌شود، قطعاً ارتباط در منطقه منحل خواهد شد. بیش از 200 سایت طی سه سال در انبار همراه اول خاک می‌خورد و شهرداری مجوز نصب نمی‌دهد.

او تصریح کرد: وقتی ظرفیت توسعه پیدا می‌کند و مشترکان افزوده می‌شوند باید ظرفیت سایت برای پوشش‌دهی متناسب باشد، علاوه بر آن در تهران هر روز آپارتمان‌سازی انجام می‌شود و ما نیز باید طراحی‌های سایت‌های خود را متناسب با آن تغییر دهیم. وقتی اجازه این ظرفیت‌سازی به همراه اول داده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

با این حال سایت مزبور در منطقه اختیاریه پایین کشیده شد تا آنتن‌های موبایل مشترکان این منطقه با خطوط کمتری به شبکه وصل شود. بعد از جمع‌آوری کامل سایت آنتن‌دهی همراه اول در این منطقه مختل شد.

با توجه به اینکه حراست همراه اول در زمان ورود مأموران شهرداری به ساختمان حضور نداشت، در زمان تحویل ساختمان نیز حاضر به تحویل گرفتن آن نشد و در نهایت مأموران شهرداری در ورودی را پلمب کاغذی کردند.

تصاویری از این اقدام به شرح زیر است که البته عرض کم کوچه و حضور مأموران شهرداری فرصت عکاسی بیشتر را نداد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">