ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از دریافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی هم چون باتری، انواع لامپ‌ها، قطعات رایانه، گوشی تلفن همراه و غیره در تمامی غرفه‌های بازیافت شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، حسین جعفری مدیرعامل سازمان با اشاره به پیامدهای بسیار خطرناک بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از دفع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی هم چون باتری، لامپ، قطعات رایانه، گوشی تلفن همراه و غیره همراه با سایر پسماندها، تصریح کرد: دفع همزمان این گونه از پسماندها با سایر پسماندهای شهری با ایجاد تأثیرات منفی بر روی کمپوست تولیدی، موجب آلوده شدن آب و خاک شده و جان شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت.

وی در همین خصوص ادامه داد: از این پس براساس هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی پیمانکاران بازیافت مکلف به جمع‌آوری پسماندهای خطرناک خانگی به ویژه لامپ‌های مهتابی سوخته در غرفه‌های بازیافت مناطق22 گانه شهرداری پایتخت گردیده‌اند.

جعفری به آماده سازی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی پیرامون دریافت اقلام الکتریکی و الکترونیکی در غرفه‌های بازیافت اشاره کرد و گفت: در راستای توزیع بروشور و آموزش متصدیان غرف و آموزشگران، کلیه مسوولان 420 دستگاه خانه‌ بازیافت موجود در سطح مناطق 22گانه، موظف به پذیرش این‌گونه پسماندها از سوی شهروندان شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این مطلب که کاستن از مشکلات ناشی ورود پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی به طبیعت و محیط زیست از جمله اهداف سازمان می باشد، اظهار داشت: در صورت عدم همکاری متصدیان غرفه‌های بازیافت برای دریافت این قبیل پسماندها، شهروندان گرامی می‌توانند از طریق سامانه 137 و 1888 نسبت به اعلام موضوع با آدرس، شکایت خود را مطرح و درخواست پیگیری نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">