ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هیأت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک را که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات ارائه شده بود، بررسی کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، براساس این گزارش که با تمرکز بر قابلیت‌های کاربری فناوری اطلاعات در شفاف‌سازی، دسترسی آزاد به اطلاعات، مقابله با فساد و جعل و توسعه خدمات الکترونیکی ارایه شد، کلیه زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیکی شامل مرکز ملی تبادل اطلاعات، معماری اطلاعات دولت، مراکز داده دولت، توسعه شبکه دسترسی دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت دولت همراه در دولت یازدهم ایجاد و راه اندازی شده است.همچنین برای اولین بار شناسنامه خدمات دولت تهیه شده و برنامه الکترونیکی شدن آن نیز انجام شده است.

 از سویی دیگر،‌ برای هر شهروند ایرانی یک کارپوشه الکترونیکی فراهم شده تا تمامی اطلاعات و اسناد مورد نیاز خود از دولت را از این مسیر دریافت دارند. در این میان، به زودی خدمات دولت از مسیر زیرساخت‌های یکپارچه فراهم شده که  شامل درگاه دولت هوشمند، سامانه دولت همراه، کارپوشه ملی ایرانیان و دسترسی آزاد به اطلاعات است که در دسترس مردم قرار می گیرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با جدیت موضوع الکترونیکی  کردن خدمات را دنبال کنند و در چارچوب زیرساخت‌های فراهم شده، خدمات خود را جهت ارایه به مردم، متصل و قابل دسترس کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">