ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۷۶ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند

| يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه۷۶درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند، گفت: لازم است سواد اینترنتی مردم را افزایش دهیم تا مهارت‌های لازم برای استفاده از این فضا را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی امروز در مراسم سومین همایش ملی فضای مجازی پاک که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت گسترده فضای مجازی اظهار داشت: می‌توان از این ظرفیت در راستای تولید محتوای حوزه‌های علمیه و دسترسی اندیشمندان جهان به این محتوا، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به فضای رقابتی تبدیل‌شده است، افزود: چگونگی ارائه محتوای دینی در این فضا اهمیت بسیاری دارد، که باید موردتوجه قرار گیرد، همچنین لازم است سواد اینترنتی مردم را افزایش دهیم تا مهارت‌های لازم برای استفاده از این فضا را داشته باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تأکید براینکه اینترنت تمام شالوده‌های زندگی ما را فراگرفته است، تصریح کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر قرار گرفتن در تراز قدرت‌های سایبری جهان، به این دلیل است.

وی بابیان اینکه 76 درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند، افزود: این در حالی است که 70 درصد مردم آمریکا با سانسور اینترنت موافق‌اند، بنابراین باید استیلای سلطه‌گرایان و کفار بر فضای مجازی برطرف شود.

عاملی استعمار سوم را در استفاده از ابزارها دانست و عنوان کرد: دشمن از تمام تجهیزات برای نابود کردن جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و این ابزار زندگی ما را در مسیر زندگی آمریکایی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: گوگل در سال 2016 درآمد 86 میلیارد دلاری داشته است که هشت برابر کل بودجه آموزش عالی ما‌ست، بنابراین چگونه انتظار داریم که به ما تسلط پیدا نکنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه خصلت‌های جامعه ایرانی باید موردتوجه ویژه قرار گیرد، بیان کرد: پیشرفت‌گرایی از جمله ویژگی‌های جامعه ایرانی است که در صورت مقابله، مقاومت اجتماعی را به همراه دارد.

وی کرامت و آزادگی را از دیگر شاخصه‌های جامعه ایرانی برشمرد و ادامه داد: احترام به این شاخصه‌ها، از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، برای مثال نباید دائماً درباره فیلترینگ صحبت شود.

عاملی با اشاره به‌ضرورت ایجاد پورتال قدرتمند برای ارائه اندیشه‌های اسلامی، اظهار داشت: فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی با توجه به استفاده سران و مسئولان نظام از این شبکه‌ها، اشتباه است.

وی با بیان اینکه محتوای صوتی و تصویری بخش عمده فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، افزود: 29درصد داده‌ها در سال 2013، ویدئو، صدا و تصویر بود که این میزان در سال 2018 به بیش از 89درصد افزایش می‌یابد.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: محتوای حوزه علمیه باید از نوشتاری به صورت‌های صوتی و تصویری تبدیل شود، تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">