ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گمرک ایران اعلام کرد: روزانه به طور میانگین، ۱۰۰۰۰ محموله در سراسر کشور، از طریق پنجره واحد و سامانه جامع گمرکی، به صورت الکترونیکی استعلام می شود.

به گزارش گمرک ایران، روزانه به طور میانگین۱۰۰۰۰ محموله در سراسر کشور، از طریق پنجره واحد و سامانه جامع گمرکی، به صورت الکترونیکی استعلام می شود که بر این اساس، در کمتر از یک دقیقه، پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام کننده قرار می دهد.

بر این اساس، بخش عمده ای از این محموله ها به ظن قاچاق در بررسی کنترل تردد حامل ها، توقیف و جهت تعیین تکلیف، مأموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی موضوع را استعلام می کنند؛ در این میان قبل از راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فرآیند استعلام محموله هایی که به ظن قاچاق توقیف می شدند به صورت دستی و کاغذی انجام می شد که این موضوع، علاوه بر زمان بر بودن امکان جعل و سوء استفاده از اسناد کاغذی را فراهم می کرد.

یکی از مهمترین خدمات سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به امر مبارزه با قاچاق کالا، حذف پروانه های کاغذی و جایگزینی پروانه های الکترونیکی بود و با این اقدام احتمال جعل و سوء استفاده از پروانه های گمرکی به صفر رسیده است.

ثبت الکترونیکی تمامی فرآیندها از جمله اظهار صاحب کالا، مجوزهای سازمان های همجوار، اظهارنظر ارزیاب، کارشناس، ارزش گذاری، تعرفه کالایی و حتی مقصد بارگیری، پلاک کامیون، مشخصات راننده و انبار مقصد، از دیگر قابلیت های این سامانه است که حتی پس از ترخیص محموله نیز، امکان پیگیری سیستمی تخلفات احتمالی را فراهم می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">