ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: چنانچه انحصار شرکت زیرساخت از شبکه‌های انتقال و واردات پهنای باند حذف شود، می‌توان با قیمت‌های فعلی، اینترنت با کیفیت‌تری به مردم ارائه کرد.

علی توسلی درباره احتمال کاهش قیمت اینترنت در سبد هزینه‌های مردم با راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی اظهار کرد: بنده مخالف این هستم که قیمت اینترنت در سبد هزینه‌ای خانوار بالا باشد زیرا در هیچ کجای دنیا اینترنت با قیمتی بیشتر از 10 دلار نخواهید یافت.

وی عنوان کرد: وقتی یک آژانس سوار می‌شوید و از یک طرف شهر به طرف دیگر می‌روید، باید 15 تا 20 هزار تومان هزینه کنید در حالیکه با خرید یک لینک اینترنت 20 تا 25 هزار تومانی در ماه، می‌توانید سفرهای ضروری خود را کاهش دهید و 10 آژانس کمتر سوار شوید.

نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در پاسخ به این سوال که با این حساب راه‌اندازی نقاط تبادل ترافیک چه سودی برای مردم دارد؟، گفت: علاوه بر اینکه کیفیت را افزایش می‌دهد باعث کاهش قیمت در استفاده از ترافیک داخلی نیز می‌شود. حال ممکن است برخی پرووایدرها به دلیل هزینه پایین اینترنت در کشور ترجیح دهند که ترافیک بیشتری را از این محل در اختیار مشترکان قرار دهند به جای اینکه هزینه را پایین بیاورند.

او با تأکید بر اینکه برخلاف تمامی شایعات سود پرووایدرها (تأمین کنندگان اینترنت) از فروش اینترنت چندان بالا نیست، ابراز کرد: در شرایطی که انحصار واردات پهنای باند اینترنت در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است، خودتان در نظر بگیرید چه میزان هزینه اضافی باید بابت این انحصار پرداخت شود.

به گزارش تسنیم توسلی تصریح کرد: چنانچه انحصار شرکت زیرساخت از شبکه‌های انتقال و واردات پهنای باند حذف شود، می‌توان با قیمت‌های فعلی اینترنت با کیفیت‌تری به مردم ارائه کرد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر واردات پهنای باند اینترنت و شبکه انتقال به بخش خصوصی واگذار شود، می‌توانیم سرویس 20 مگابیتی با ترافیک 5 گیگابایت و طبق قیمت‌های معقول کنونی ارائه کنیم.

عضو سازمان نصر تهران ابراز کرد: در شرایطی که بخش خصوصی وارد حوزه واردات پهنای باند اینترنت به کشور شود، می‌تواند اشتراکی بین خود (واردکنندگان پهنای باند) ایجاد کند تا نهایتا سرویس مطلوبی دست مردم برسد.

این فعال بازار اینترنتی با بیان اینکه رویکرد مدیر عامل جدید شرکت زیرساخت به بسیاری از موضوعات نظیر راه‌اندازی نقاط تبادل ترافیک داده مثبت است، بیان کرد: اما باید دقت داشت که این رویکرد مثبت در ارتباط با ترافیک داخلی، دغدغه بخش واردات پهنای باند بین‌الملل را رفع نمی‌کند و این بحث همچنان در انحصار زیرساخت است.

او با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان مخالف فعالیت زیرساخت در واردات پهنای باند نیستیم، گفت: به شرطی که شرایط رقابتی ایجاد شود و هر کس قادر به واردات پهنای باند ارزان تر به کشور است نیز فعال شود.

وی اذعان کرد: چرا انحصار خرید پهنای باند باید در اختیار شرکت زیرساخت با مقررات دولتی باشد؟! قطعا قدرت چانه‌زنی که یک پرووایدر بخش خصوصی با کمپانی‌های بین‌المللی فروشنده پهنای باند می‌تواند داشته باشد، زیرساخت دارا نیست و باید طبق قاعده استعلام قیمتی پیش رود.

توسلی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی قادر است ظرف یک هفته از یک تأمین کننده بین‌المللی پهنای باند بگیرد و هفته دیگر به سمت تأمین کننده‌ای دیگر با قیمت پایین‌تر برود.

این فعال بازار اینترنت با بیان اینکه تا صحبت از برداشته شدن انحصار واردات پهنای باند می‌شود، برخی می‌گویند این خلاف حقوق حاکمیتی است، تصریح کرد: قطعا حقوق حاکمیتی برای بررسی فرآیندها باید دست شرکت زیرساخت باشد که ما هم با این موضوع مشکلی نداریم.

وی افزود: قطعا همه واردکنندگان پهنای باند وارداتی را در یک جا به زیرساخت تحویل داده و در طرف مرزهای خودمان مجددا تحویل می‌گیرند.

توسلی گفت: قرار نیست کسی خودش پهنای باند را به شکل مستقل بیاورد و ببرد. شرکت زیرساخت باید نقشی همچون گمرک در امور ترانزیتی داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">