ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حذف آرام و تدریجی کارت‌های سوخت

| سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت و نیز قانون هدفمندی یارانه ها، طرح استفاده از کار سوخت و واریز سهمیه سوخت شخصی هر خودرو در سال ۸۶عملیاتی شد، طرحی که به منظور توزیع عادلانه سوخت و همچنین کاهش مصرف سوخت به مرحله اجرایی شدن رسید و در حل حاضر پس از گذشت حدود یک دهه این طرح به تدریج روبه زوال و حذف شدن می رود.

با افزایش نرخ دلار و بالطبع رشد قیمت بنزین در فوب خلیج فارس، قاچاق بنزین و گازوئیل  بر اثر عدم کنترل و نظارت بیشتر بر میزان فروش نیز محتمل تر می شود، بر این اساس عدم وجود دستگاه های مجهز به مدخل کارت نیز می تواند راه را برای قاچاق و عدم کنترل هموارتر کند.

بر همین اساس اجرای طرح برندینگ جایگاه های سوخت نیز بدون توجه به این مسئله جایگاه های خود را افتتاح یا بازسازی کرده اند و عملا می توان گفت طرحی که با رقم ۷۰میلیارد تومانی اجرایی شد، بدون توجه و مصوبه رسمی و صرفا با تصمیم خود جایگاه داران در حال ملغی شدن است.

در همین خصوص بیژن حاج محمدرضا رئیس صنف جایگاه داران و اماکن فروش سوخت کشور با اشاره به حذف جایگاه مدخل کارت سوخت به خبرنگار جهان اقتصاد گفت: متاسفانه جایگاه های تک سکویی و جایگاه هایی که به تازگی در شهرها جای گذاری می شوند، فاقد دستگاه پوز هستند و در این صورت بنزین تنها با نرخ ۱۰۰۰تومانی عرضه می شود .

به گزارش جهان اقتصاد رئیس صنف جایگاه داران و اماکن فروش سوخت کشور اظهار داشت: قرار بود در دو سال گذشته کارت سوخت حذف شود که با مخالفت نمایندگان مجلس روبه رو شد، و می توان مدعی بود در حال حاضرعملا کارت سوخت یک بازیچه شده است.

حاج محمدرضا با اشار ه به افتتاح جایگاه های جدید عنوان داشت: جایگاه های جدیدی که در تهران و اصفهان مستقر شده اند فاقد دستگاه پوز هستند و به نوعی می توان گفت کارت سوخت دیگر کارایی نداشته و پیش بینی می شود به سمت حذف کارت سوخت از سوی جایگاه داران پیش می رود که این امر موجب فراهم شدن زمینه قاچاق و عدم کنترل و نظارت صحیح می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">