ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه ثبت سفارش گمرک باز هم قطع شد

| سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۱ نظر

ثبت سفارش کالا از طریق سیستم سامانه ثبت سفارش ۴ روز است که متوقف شده و به این ترتیب ترخیص دارو و کالاهای اساسی در گمرکات امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال قطعی این سامانه امکان صدور و دریافت کد ثبت سفارش متوقف شده و با توجه به ارتباط الکترونیکی سامانه جامع گمرکی و ثبت سفارش پذیرش ترخیص کالاهای جدید عملا متوقف شده است.

یک مقام مسئول با تایید این خبر به مشکلات پیش آمده در روند ترخیص دارو و کالاهای اساسی در گمرکات کشور اشاره و اعلام کرد: با وجود گذشت ۴ روز از قطعی سیستم ثبت سفارش تا این لحظه اقدامی از سوی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته است و همچنان صاحبان کالاها بلاتکلیف مانده اند.

گفته می شود عدم به روز رسانی این سامانه طی سال های اخیر و ناکارآمدی این سیستم مشکلات متعددی در این خصوص طی ماه های اخیر پیش آورده است.

همچنین با وجود تاکید بر پیش قدم شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه اندازی سامانه پنجره تجاری داخلی برای رهگیری کالاهای داخلی، وارداتی و قاچاق هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته و این در حالی است که سامانه ثبت سفارش این وزارتخانه نیز طی ماه های اخیر با قطعی های مکرر همراه بوده است.

نظرات  (۱)

گمرک خوابیده چه برسه به سیستمش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">