ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی باند قاچاق به کمک گمرک الکترونیکی

| يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

گمرک ایران از کشف محموله قاچاق سازمان یافته با همکاری پلیس آگاهی ناجا خبر داد.

به گزارش گمرک ایران، محموله ترانزیتی مغز گردو که در یک مرحله از گمرک باشماق به منطقه ویژه اقتصادی سرخس ترانزیت شده بود، مجدداً به استناد مجوز قرنطینه نباتی دایر بر عودت کالا به مبدأ جهت ترانزیت و خروج از مرز مهران از گمرک سرخس خارج می شود.

مأموران گمرک که این محموله را رصد الکترونیکی می‌کردند به موضوع مشکوک و محموله را ردیابی می‌کنند؛ طبق نقشه از قبل طراحی شده، صاحب کالا قصد تخلیه کالا در تهران را داشته است که با هوشیاری مأموران خدوم گمرک کشف می‌ شود.

بلافاصله موضوع جهت اقدام لازم از سوی گمرک سرخس به دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس که دفتر مذکور، اطلاعات لازم درخصوص مشخصات محل، کامیون و راننده را از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی استخراج و در اختیار پلیس آگاهی نیروی انتظامی جهت انجام اقدامات قانونی و توقیف محموله در محل قرار می ‌دهد.

پس از آن با تلاش به عمل آمده و اقدام به موقع نیروی انتظامی، متخلفین که با هویت معلوم در شهرستان اسلامشهر اقدام به پاره نمودن سیم چادر کامیون کرده بودند، در حین تخلیه کالا دستگیر شدند. این محموله نمونه‌ای از همکاری مشترک گمرک و پلیس در کشف محموله‌های ترانزیتی قاچاق به شمار می‌رود که جا دارد از همکاری بسیار خوب پلیس آگاهی نیروی انتظامی در این خصوص تقدیر و تشکر به عمل آید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">