ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بیشترین فعالیت سامانه مربوط به زمین خواری، دست درازی به منابع طبیعی، جنگل و دریاخواری است.

به گزارش فارس، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دیده بانی و نظارت مردم در پیشگیری از وقوع جرم را از موارد کاربردی در امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: امر به معروف یک تئوری است که باید ابزارش را تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سجام یا همان سامانه جامع اطلاعات مردمی که برای دیده بانی مردم در پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است، اقدام بسیار خوبی است و کارکرد و نتیجه قابل توجهی هم داشته است اما تعداد اعضا باید از 30 هزار عضو به 300 هزار نفر افزایش و دامنه فعالیت از محیط زیست و منابع طبیعی به موضوعات بیشتری تعمیم داده شود.

الفت با تاکید بر توسعه زیرساخت ها در اجرای هر چه بهتر سجام گفت: دریافت و ارسال گزارش ها در سامانه سجام به صورت الکترونیکی است. این برنامه دو قسمت دارد که یکی محدوده قوه قضاییه و دیگری محدوده قوه مجریه است و لازم است از لحاظ الکترونیکی به صورت جامع به دستگاه های اجرایی متصل شویم.

وی به تفاهم نامه های امضا شده قوه قضائیه با دو دستگاه اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: با وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی،بهداشت و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت هم باید تفاهم نامه امضا و موضوعات مربوط به وظایف قانونی این وزارتخانه ها از بعد نظارتی در برنامه سامانه سجام دخیل شود.

آرمان احمدی مدیر سامانه سجام هم با تشریح این سامانه گفت: سجام سامانه ای برای دیده بانی مردم در قوه قضاییه است تا هرجا قبل از اینکه جرمی واقع شود مقدمات وقوع جرم را مشاهده و گزارش می دهند و با پیگیری قوه قضاییه از وقوع آن جرم جلوگیری می شود.

وی بیشترین فعالیت سامانه را مربوط به زمین خواری، دست درازی به منابع طبیعی، جنگل و دریاخواری برشمرد و اظهار کرد: مثلا اگر به حریم رودخانه، دریا، کوه و جنگل تجاوز شده و فرد یا افرادی درحال تهیه مقدمات تعدی به این زمین ها هستند، مردم می توانند در سامانه موارد را گزارش دهند و عکس و تصویری هم از این تخلف ارسال کنند.

به گفته وی، به 28 هزار دیده بان پیشگیری از سراسر کشور با هدف ارسال گزارش صحیح به قوه قضائیه آموزش های لازم داده شده است.

احمدی تاکید کرد: بیشترین فعالان و دیده بانان مردمی روستاییان هستند که با گزارش های مناسب توانستند مانع از زمین خواری شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">