ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محل اقامت را تنها در سامانه املاک اظهار کنید

| چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

 رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی گفت: بر اساس مصوبه جلسه امروز این کارگروه، مقرر شد نحوه اظهار محل اقامت فقط بر اساس قانون در سامانه املاک و اسکان صورت گیرد و سامانه ثبت‌احوال دیگر در این موضوع مداخله‌ای نداشته باشد.

رضا باقری اصل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ در حاشیه جلسه چهل و چهارم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک که امروز (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) برگزار شد افزود: در این جلسه بیش از ۳۰ خدمت تبادل داده و اطلاعات میان دستگاه‌های اجرایی به تصویب اعضای کارگروه رسید.

 وی گفت: مقرر شد سامانه املاک و اسکان هم تکمیل شود تا تبادل اطلاعاتی میان سامانه ثبت‌احوال و سامانه ثبت‌اسناد و املاک کشور انجام شود.

 رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی افزود: امروز اعضای کارگروه تصویب کردند تا نحوه اظهار محل اقامت فقط بر اساس قانون در پایگاه یا سامانه املاک و اسکان صورت گیرد و سامانه ثبت‌احوال دیگر در این موضوع مداخله‌ای نداشته باشد.

 باقری اصل گفت: از طرفی به‌واسطه اینکه خدمات سامانه ثبت‌احوال فراهم بود و قرار هم شد تا یک‌سری خدمات جدید هم برای سامانه املاک و اسکان و همین‌طور دستگاه‌های اجرایی برای استعلام هویتی در کنار محل اقامت داشته باشد میان سامانه املاک و اسکان و سامانه ثبت‌احوال تبادل داده برخط شکل بگیرد و دستگاه‌های اجرایی فعلاً بر اساس مصوبه کارگروه استعلام‌های محل اقامتشان را مبتنی بر داده‌های سامانه املاک و اسکان از طریق سامانه ثبت‌احوال انجام دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای دستگاه‌های اجرایی که باید خدمات محل اقامت را حتماً بر اساس بند ۷ تبصره ۸ قانون مالیات بر خانه‌های خالی داشته باشند یک‌سری از خدمات در قانون تصریح شده بود و مقرر شد اولویت‌بندی آن خدمات بر اساس آمادگی دستگاه‌های اجرایی و فراهم بودن اطلاعاتشان در کمیته‌ای شامل دستگاه‌هایی که ذی‌نفع هستند تصویب شود.

 وی افزود: ان‌شاءالله شاهد این باشیم تا محل اقامت قانونی که مبنایی برای خدمات دولت است در دسترس دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد و دستگاه‌ها برای این که کار مردم برای ارائه خدمات راحت‌تر شود فقط مبتنی بر خدمات بر خطی که از مرکز ملی تبادل اطلاعات دریافت می‌کنند احراز محل اقامت کنند و دیگر لازم نباشد تا مردم اسنادی را برای احراز محل اقامت به دستگاه‌های سرویس‌دهنده ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">