ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید توکلی به شکایت از وزیر صنعت

| چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

احمدتوکلی گفت: اگر آقای نعمت زاده دست از این کارهایش بر ندارد دیدبان شفافیت و عدالت ناچار است به دادگاه مراجعه و به زور قانون، او را مجبور کند که دست از این حمایت نا به جا از متخلفین بر دارد.

به گزارش تسنیم، چندی قبل کشف تخلف یکی از شرکتهای لوازم خانگی  به کمک فرایند حسابرسی پس از ترخیص، حوزه مبارزه با قاچاق کالا را وارد فاز تازه ای کرد.

درهمین خصوص وزیر صنعت نامه‌ای برای رییس کل گمرک ارسال کرد که البته بازخوردهای رسانه ای زیادی نیز پیدا کرد. مدتی بعد تکاپو وزارت صنعت، معدن و تجارت برای محدود کردن سامانه جامع گمرکی دور جدیدی از کشمش میان دو وزارت خانه اقتصاد و صنعت را ایجاد کرده است.

در همین خصوص احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیدبان شفافیت و عدالت در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه گمرک وظیفه تامین مسائل بلندمدت بازار اقتصادی و اشتغال کشور را دارد به طوری که تامین درآمد دولت و سیاستهای بازرگانی خارجی دولت را اعمال می‌کند، گفت: وزرات صنعت به طور سنتی مدافع کسانی است که با آن سرکار دارد،  البته وظایف گمرک موضوع کار وزارت صنعت نیست.»

توکلی در ادامه با انتقاد از رویه وزارت صنعت در نحوه برخورد با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تصریح کرد:«به چه دلیل وقتی پنجره واحدی که ثمره کار یک عده متخصص بوده و امکان این را فراهم کرده است که تمام واردات شفاف شود باید کنار گذاشته شده یا  محدود شود؟ به چه انگیزه ای می‌خواهند این پنجره واحد را ببندد یا بعدا سامانه خودشان را تاسیس کنند؟»

نماینده سابق تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد،«اگر آقای نعمت زاده دست از این کارهایش بر ندارد دیدبان شفافیت و عدالت ناچار است به دادگاه مراجعه کند و به زور قانون، او را مجبور کند که دست از این حمایت نا به جا از متخلفین بر دارد.»

توکلی با بیان اینکه سامانه واحد گمرک جلوی قاچاق را گرفته و با فساد مبارزه کرده گفت:« این کار در حال گسترش پیداکردن است و این موضوع جای خوشحالی دارد و باید از کارشناسان و مسئولان گمرک  تشکر کرد. »

وی عنوان کرد: رهبری فرمودند شفافیت یعنی اینکه مسئولان جمهوری اسلامی کارشان را طوری انجام دهند که همه مردم از آن مطلع شوند و هیچ کس نتواند کاری کند که مردم از آن بی اطلاع بمانند. این سامانه پنجره واحد توانسته درآمد گمرک را افزایش دهد. سوالی که وجود دارد این است که چرا باید درآمد فقط به سرمایه داران آزمندی که از پیوند قدرت استفاده می کنند و منافع ملت را به خطر می اندازند برسد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">