ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: با هدف شفاف‌سازی وضعیت مالی مدیران، به‌زودی سامانه ثبت اموال و دارایی های مسئولان به صورت پایلوت در تهران راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

به گزارش  واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ، حمید شهریاری، افزود: سامانه ثبت اموال و دارایی های مسئولان تقریبا آماده است و ظرف دو هفته آینده به صورت پایلوت در تهران و در دفتر خدمات مرکزی قوه قضائیه راه اندازی می شود.

وی این سامانه را گامی بسیار مهم در راستای شفافیت مالی مدیران دانست و اضافه کرد: مشغول انجام ملاحظات امنیتی در این سامانه هستیم تا طوری طراحی شود که اطلاعات مسئولان در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و سایت آن هک نشود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به موضوع حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان نیز اشاره کرد و افزود: این قوه می تواند موانعی را که موجب توقف فعالیت های استارتاپ ها و شرکت های فناور می شود، برطرف کند.

شهریاری با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که برای روسای کل دادگستری ها تعیین شده، مراقبت از شرکت های دانش بنیان و فناور است، یادآور شد: اگر نهادی که برای افرادی اشتغال ایجاد کرده دچار مشکل شد، مشکلات را طوری رفع می کنیم که اشتغال افراد دچار چالش نشود.

وی تاکید کرد: ما مسئول حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نیستیم اما مسئولیت داریم که به نوعی با جرائم این شرکت ها تعامل کنیم که افراد شاغل در این نهادها دچار شکست نشوند.

رئیس مرکز امار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به راه اندازی سامانه ثنا نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از سامانه های بانکی و کارت سوخت، مهمترین سامانه در بحث احراز هویت قطعی در ان شکل می گیرد.

شهریاری در بخش دیگر به فضای مجازی و استفاده صحیح از آن اشاره ای داشت و افزود: شورای عالی فضای مجازی آنگونه که شایسته است مسئولیتش را به خوبی انجام نداده و دچار یک تاخیر فناورانه در حوزه فناوری اطلاعات شده ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">